Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen TEAM Communicatie Marketing en communicatie

Martin van der Meulen is mede-eigenaar van TEAM communicatie, het strategisch-creatief bureau voor krachtige merkverhalen uit Drachten. Hij is een creatief denker die mensen verbindt met merken. Hij pakt je in waar je bij staat. Maar gelukkig zet hij dat talent ook in om jóuw klanten te verleiden. Voor vragen aan Martin of reacties op zijn columns kun je rechtstreeks contact met hem zoeken via TEAM communicatie. Nieuwsgierig naar de overige columns van Martin van der Meulen? Kijk dan op zijn eigen specialistenpagina.

Content rules!

Leuk, grappig of juist verdrietig. Boeiend, informatief of spannend. Iedereen heeft een verhaal. Op zich niet zo’n bijzonder gegeven. Wát je vertelt, daar gaat het om. En hoe je dat doet. Doe je dat goed, dan ben je een heel eind op weg.

 

We zijn het er allemaal over eens. Het gaat uiteindelijk om de inhoud. Toch denk ik dat de grote uitdaging voor ons als contentmakers nu ligt bij de vraag: hoe brengen we iets over? Het doel mag dan onveranderd zijn – we willen nog steeds 'iets aan de man brengen' – de middelen zijn omvangrijker en gevarieerder. En dat laatste schept alleen maar kansen. Oké, dus je hebt een goed verhaal. Good for you. Daar begint het mee. Maar hoe zorg je er nou voor dat je gehoord, of beter nog, gezien wordt? In een wereld waarin social media de overhand lijken te hebben... Hoe uniek of authentiek ben je, of is dat sowieso een kansloze gedachte? En waar staan wij – de 'echte' experts – met onze gelikte marketingplannetjes? (Die we vaak toch niet gebruiken. Zie mijn vorige column.)

 

Serieus inzetten op social media zeg ik. If you can't beat them, join them. Mooi dat onze klanten ook steeds meer dat inzicht en die behoefte krijgen. Logisch. Toch? Want wie kan er nog zonder zijn smartphone of tablet? Wie zit er niet op Facebook, Twitter of Instagram. Hoe dan ook. We 'moeten' er iets mee. Maar ik pleit voor meer dan alleen contentstrategie. Mooi al die campagnes en plannen, maar hoe bereik je die doelgroep nou echt? Hoe maak je echt verbinding?

 

Ten eerste: zie content als een product; eentje waarin je moet investeren. Twee (lijkt een inkoppertje maar toch): kies voor kwaliteit. En drie: zet flink in op visuele content. Denk aan filmpjes waarmee je een bepaald gevoel bij een product of dienst overbrengt, leuke tips en weetjes, een kijkje achter de schermen. Maar ook: deel reviews van kopers en gebruikers, werk samen met bloggers en social media influencers, zet een online community op waar gelijkgestemden hun kennis en ervaringen kunnen delen. You name it. Alles om maar te laten zien, of belangrijker, te laten voelen waarom jouw merk, product of dienst zo bijzonder, anders of uniek is.

Eén ding nog. Misschien wat zoetsappig... stay true to yourself. Want geloof me, mensen prikken er dwars doorheen, wanneer je jezelf niet bent. Hoe goed je verhaal ook is. Wees oprecht. Echt. Daar bereik je meer mee. Altijd.

 

Kijk voor deze en andere columns en contactgegevens van Martin op zijn eigen OF's specialisten pagina.

 

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement