Ondernemend Friesland nieuws

Doefonds Fryslân financiert B2B software voor structurele marktbewerking

Doefonds Fryslân heeft een financiering versterkt aan CallMonkey, een software applicatie voor B2B organisaties waarmee de doelgroep (markt) structureel bewerkt kan worden. ‘Een perfecte oplossing voor organisaties die hun omzet willen verhogen’. zegt Diederik Jongema, Investment Manager van Doefonds Fryslân.

Potentiële klanten

Het onderhouden van de relatie met klanten gaat bij de meeste organisaties vaak goed, maar het in kaart brengen en het onderhouden van een structurele relatie met potentiële klanten is in vele gevallen een ad hoc aangelegenheid. Pas wanneer de omzet verhoogd moet worden of wanneer de omzet tegen valt, wordt er naarstig gezocht naar een oplossing. Sales of andere interne medewerkers gaan aan de slag en/of er wordt een telemarketing bureau ingeschakeld. De resultaten op korte termijn vallen tegen en het project wordt weer stopgezet. Jongema: “Het Doefonds Fryslân financiert CallMonkey omdat deze innovatie het MKB helpt om in tijden waarin een pro actieve houding bij acquisitie nodig is het MKB te ontlasten en het proces te vereenvoudigen. Kortom, eenvoudiger hoogwaardige potentiële klanten in beeld brengen en benaderen.”

 

Structurele marktbewerking

Continue in gesprek blijven met je doelgroep, daar gaat het namelijk om. Niet direct iets willen verkopen of gelijk een afspraak willen inplannen. Contactmomenten inplannen om zo een relatie op te bouwen met je potentiële doelgroep over langere termijn. Luister naar de contactpersoon, achterhaal zijn buyers journey en speel daar op in. Stuur op het juiste moment de juist informatie, praat over de marktontwikkelingen en de voordelen van je product/dienst ten opzichte van concurrenten. Dat iemand nu geen interesse heeft betekent niet dat de contactpersoon over twee jaar nog steeds geen interesse heeft. Misschien werkt de contactpersoon niet meer bij het bedrijf of is iemand anders verantwoordelijk. 

Outbound telemarketing software + CRM software

Om een structurele relatie met je potentiële doelgroep op te bouwen is de telefoon nog steeds het meest kosten efficiënte middel. Het begint met het contacteren en het achterhalen van de juiste contactpersoon. De volgende stap is het kwalificeren, wie is de huidige leverancier, tot wanneer loopt het huidige contract en wat is de potentiële orderwaarde. Pas na een aantal contactmomenten is er sprake van vertrouwen, de basis om in de toekomst zaken te kunnen doen.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement