Dinsdag 24 en woensdag 25 maart 2015

Na de twee succesvolle vorige edities van de zakenbeurs TEL in het WTC Expo te Leeuwarden, zal op 24 en 25 maart 2015 editie 3 al weer van start gaan. Er zijn al weer diverse ondernemers die gebruik hebben gemaakt van de aantrekkelijke voorinschrijving, aldus de nieuwe beursmanager Hetty Kroes. Editie 2 eerder dit jaar liet al een groeiend aantal deelnemers en bezoekers zien, wat duidelijk aangeeft dat we de goede weg zijn ingeslagen met dit concept. Momenteel zijn we als organisatie aan het kijken wat er nog beter kan en wat we eventueel willen toevoegen om de beurs nog aantrekkelijker te maken voor zo wel standhouders als bezoekers.


360 E-commerce uit Drachten is, na een zorgvuldig uitgevoerde selectieprocedure door een hiervoor speciaal samengestelde jury onder leiding van Burgemeester T. van Bekkum, voorgedragen als genomineerde voor de titel Onderneming van het Jaar van Smallingerland 2014. Samen met nog 2 genomineerden, strijdt het e-commercebureau om de titel binnen de categorie ‘Starter’. Op 27 oktober a.s. wordt in Schouwburg De Lawei de Ondernemersprijs uitgereikt. 360 E-commerce bouwt razendsnelle webshops en, zoals de naam al zegt, voorziet het bedrijf haar klanten van e-commerce advies.


Nieuwe mediaplatvorm tijdens de Sneekweek.

Frieslandactueel gaat met input van Sneek Promotion dagelijks verslag leggen van de Sneekweek onder de naam Sneekweek Actueel. De Sneekweek duurt van zaterdag 2 augustus t/m donderdag 7 augustus en op vrijdagavond 1 augustus vindt de opening plaats met de traditionele Vlootschouw. De verslagleggingen zullen ook geplaatst worden op de site Frieslandactueel, social media sites als Facebook, Youtube, Twitter en de toeristische site van Sneek Promotion Sneekismeer. De rode lijn van Sneekweek Actueel is naast het in beeld brengen van de sfeer en zeilwedstrijden op het het Sneekermeer ook het feest in de stad en de activiteiten die er te doen zijn tijdens de gehele week voor jong en oud.


Mystery shopper bezocht alle 32 Zuivelhoeve winkels. 

Alle 32 Zuivelhoeve winkels in Nederland zijn bezocht door een Mystery Shopper. Deze onbekende bezoeker is iemand vanuit de horeca en heeft ervaring met het keuren van winkels. Aan de hand van een puntenlijst beoordeelde de Mystery Shopper elke winkel op o.a. buiten- en binnenaanzicht, totale indruk, koelingen, hygiëne, versheid en conditie producten, samenstelling assortiment en klantvriendelijkheid. Tijdens de bezoeken aan de winkels van de Zuivelhoeve werd de Mystery Shopper verrast door de gastvrijheid, de welwillendheid en de geboden Service.


Deel 3 van Fascinating Friesland

In navolging van de Leeuwarden en de provinciale promotiefilm heeft nu ook Sudwest Fryslan zijn eigen versie gekregen. Het script en de productie waren in handen van Jant van Dijk van Congresbureau Friesland en Ivan Pakan van Gull design & media B.V. De voiceover is wederom van Gregory Shapiro, die ook in de eerdere versies op soms hilarische wijze een eigentijdse kijk geeft over al het moois wat Sudwest-Fryslan te bieden heeft. Alle facetten van wat Sudwest Fryslan speciaal en mooi maakt komen uitgebreid aan bod. Benieuwd naar het resultaat? Open dan het hele bericht.

 


'Jobz-on' is de nieuwe naam van de succesvolle uitzendorganisatie van Helle Koning en Janet van der Horst. Bijna drie jaar is het bedrijf actief vanuit Sneek en gegroeid tot een bloeiende onderneming met 5 medewerkers. Na een Amerikaanse claim op de oude naam Jobdiva vonden de onderneemsters het een goede tijd om een nieuwe bedrijfsnaam te kiezen. ‘Jobz-on, begint vandaag’, past perfect bij de hands-on werkwijze waar de organisatie voor staat. Effectief en slagvaardig met een gigantisch netwerk in het noorden, weten wat er nodig is en daarvoor gaan, dat is wat Jobz-on biedt.


Dropfirma Van Slooten in Jirnsum, onder andere bekend van het merk Oldtimers, komt met een nieuwe dropsoort. De nieuwste telg uit de Friese dropkeuken zal door het leven gaan als Vlinder Drop. De Vlinder Drop is het vijfde lid van de Oldtimers-collectie, die al bestond uit Scheepsknopen Drop, Hindelooper Ruitjes, Sneker Zoethoudertjes en Salmiak Klinkers. De Friese fabrikant gebruikt uitsluitend natuurlijke smaakstoffen, gecombineerd met extracten van de zoethoutwortel en salmiakzout. Inmiddels ligt de Vlinder Drop in bijna alle supermarkten en tankstations van Nederland.

 


Dierenkliniek Wolvega timmert stevig aan de weg. De kliniek heeft verbouwingsplannen, waar met name het paardenziekenhuis een grote rol in zal spelen. De kliniek verwacht met deze uitbreiding een flinke sprong te kunnen maken. "Deze tak van de paardengeneeskunde is nu al heel belangrijk voor ons en zal in de toekomst nog meer ontwikkeld worden", aldus dierenarts Waling Haytema over het paardenziekenhuis, waar sportpaarden onderzocht en behandeld kunnen worden.


Column Gerke Wispelwey, Buro306

Het lijkt vandaag de dag wel schering en inslag, iedereen die op de maatschappelijke ladder een positie bekleed is bezig met zelfverrijking... Net alsof onze hele maatschappij erop ingesteld is om dit type gedrag gestalte te geven en zo lang als mogelijk in stand te houden. In de media komen voldoende voorbeelden voorbij waarbij zelfverrijking helder genoeg is maar de maatschappij deze personen niet voldoende tot verantwoording roept. Denk maar eens aan het Vestia schandaal waarbij recent de bestuurder gehoord is via een enquete commissie. Een lachertje toch, wezenlijk gebeurd of veranderd er op deze wijze niets. Wat zou het goed zijn als de bestuurder welke niet goed gehandeld heeft ook daadwerkelijk zijn beloning in moet leveren.


Ton F. van Dijk zal worden voorgedragen als de nieuwe directeur/CEO van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad 2018. De Raad van Toezicht zal naar verwachting na de zomer deze benoeming bevestigen. De leden van de sollicitatiecommissie zien Ton F. van Dijk als een enthousiaste en toegankelijke directeur met een sterke benadering en zakelijke inslag. Met zijn ruime ervaring is hij de aangewezen persoon om CH2018 te leiden, zo meldt de organisatie op hun Facebook pagina. 


Cut the crap
menno bakker-testimonial

Lang verwacht; toch gekregen: journalisten worden marketers. Zo is The Guardian, de krant met de naam die het meest aan een waakhond doet denken, gestart met contentmarketing. En direct bij de lancering werd er een groot contract aangekondigd met….Unilever.

Gespot... meer