Ondernemend Friesland nieuws

Augmented reality-technologie Aurasma effectief ingezet in retailcampagne

ChannelUp, een reclamebureau met focus op tradecommunicatie, shopper- en merkactivatie en gevestifd in Leeuwarden, heeft een Augmented reality retailcampagne ontwikkeld met Aurasma. In deze campagne komt de geprinte advertentie, die wordt gebruikt in brochures van onder andere Dixons, MyCom, Paradigit, Dynabyte en Bol.com, tot leven. De campagne van ChannelUp richt zich op de promotie van de HP Connected Music Player die de komende maanden standaard wordt geleverd op HP Windows 8 pc’s.

Door de camera van de device voor de advertentie te houden, verschijnt er op het scherm een filmpje dat meer informatie geeft over de HP Connected Music Player. Bovendien geeft het uitleg hoe klanten kans maken op bijzondere prijzen, zoals meet & greets met artiesten en VIP-trips om concerten te bezoeken.

 

Aurasma brengt print tot leven

Aurasma maakt gebruik van de camera van een smartphone of tablet om beelden, bijvoorbeeld producten of etiketten, te zien en te herkennen. Aurasma legt over dit beeld een interactieve, virtuele laag, zoals een 3D-animatie, een video of een game, die precies past in de context van het beeld. Op deze manier komen geprinte media, zoals advertenties, kranten of folders, tot leven. Door gebruik te maken van Aurasma is ChannelUp in staat meer informatie met de consument te delen, zonder dat dit ten koste gaat van de advertentieruimte. Om deze advertentie of andere uitingen van Aurasma te bekijken is het downloaden van de gratis app ‘Aurasma’ in de Apple en Android app store voldoende.

 

“Het doel van de campagne is om de klant gratis kennis te laten maken met streaming van muziek en om de VIP-trips en de meet & greets met internationale A-artiesten onder de aandacht te brengen. De Aurasma-content kan op elk gewenst moment van de dag digitaal aangepast worden, waardoor het een interessante aanvulling is op geprinte media. Deze technologie staat aan het begin van zijn lifecycle en kan uitgroeien tot een onmisbaar onderdeel van geprinte media”, aldus Joost Jetten, Commercieel Directeur bij ChannelUp.

 

Ronald Hoogeweg, Trade Marketing Manager bij HP Nederland, vertelt: “Door gebruik te maken van de Aurasma-technologie van HP’s Autonomy voegen we een dimensie toe in onze communicatie naar de potentiële klant. Het stelt de klant in staat om op een leuke manier, meer informatie te krijgen over de HP Connected Music Player. Muziek is een universele taal en de samenwerking met Universal Music stelt ons in staat fantastische muzikale belevenissen weg te geven aan HP klanten.”

 

Over Aurasma

Aurasma is een revolutionair, augmented reality platform dat geavanceerde beeldherkenningstechnologie gebruikt om de fysieke en de virtuele wereld te koppelen. Met behulp van een smartphone of tablet, is Aurasma in staat om objecten in de echte wereld te herkennen en over dit beeld een interactieve laag van de virtuele wereld.

 

Aurasma werd gemaakt met behulp van de toonaangevende technologie van Autonomy, onderdeel van HP. Het wordt momenteel gebruikt door meer dan honderd partners, waaronder filmstudio's, online retailers, media-agentschappen, kranten, tijdschriften, musea en billboard adverteerders. Meer informatie is te vinden op www.aurasma.com.

 

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement