Chantal Prins Image en Styling uit Sneek gestart met StyleXperience

Kijken en luisteren
De verkeerde raadgeving in kledingzaken was Prins al langere tijd een doorn in het oog. “Medewerkers slaan de plank te vaak compleet mis. Ik begrijp dat ze graag verkopen, want de markt staat onder druk. Zeker nu het steeds makkelijk wordt om je favoriete item snel en voordelig online te bestellen bij webshops. Maar het grote risico van een verkeerd advies is een ontevreden klant die niet meer terugkomt. Je snijdt jezelf in de vingers.”

Prins helpt kledingverkopers en laat hen in hun eigen winkel zien hoe het beter kan. “Een goed advies is belangrijk voor de winkelbeleving. Je moet luisteren naar de wens van de klant en snel kunnen inschatten wat voor type iemand is; klassiek of juist creatief? Ook het snel herkennen van lichaamsvormen is erg belangrijk.” Prins heeft de eerste StyleXperience-trainingen inmiddels achter de rug. “Ik heb onder andere Sie-Mar in Joure geholpen. Na de training laat ik de deelnemers een beoordeling geven – kwaliteit staat bij mij voorop. Gemiddeld scoor ik een 8.7. Daar ben ik erg trots op!”

Ontzorgen
Prins is een erkend specialist als het om stijladvies gaat. Van kleding, make-up en het kapsel tot de bril, lichaamshouding en etiquette; Prins bekijkt het totaalplaatje. Ze zit sinds 2006 in het vak, reist het hele land door en televisieprogramma’s schakelen haar in. De agenda is goedgevuld. “Mijn doel is telkens om iemand in zijn of haar kracht te zetten. Daarbij ga ik niet als een olifant door de porseleinkast, of beter gezegd: de kledingkast. Maar als een oud kledingstuk in de ‘nostalgiedoos’ op zolder moet, zeg ik dat eerlijk.”

Onder haar klanten bevinden zich nogal wat mannelijke en vrouwelijke ondernemers. "Hoe je overkomt, is voor hen heel belangrijk. Het uitkiezen van kleding kan bijvoorbeeld veel zorgen opleveren. Ik geef deskundig advies en stel desnoods een ideale garderobe samen zodat je nooit meer misgrijpt. Zij kunnen zich dan concentreren op de dingen waarin ze goed zijn, namelijk hun business. Zo heb ik onlangs een internationaal opererend bedrijf advies gegeven over tafeletiquette. In landen als de Verenigde Staten wordt veel zaken gedaan tijdens een diner. Maar wat te doen als er bord spaghetti met tomatensaus wordt geserveerd? Van die gedachte kunnen sommigen behoorlijk zenuwachtig worden. Ik neem die vrees weg.”

Delen via

Vergelijkbare berichten