Ondernemend Friesland nieuws

De creatieve sector gebundeld in een nieuw bedrijf.

Joël Heiner van Marcompagnon

In een markt die verzadigd lijkt komt vernieuwing. Leeuwarder’ ondernemer Joël Heiner hoopt met zijn nieuwe bedrijf Marcompagnon hoge ogen te gooien in marketing- en communicatieland. Als compagnon ontzorgt hij bedrijven en organisaties door ze advies te geven binnen zijn vakgebied. De adviezen worden uitgevoerd door een select partnernetwerk van experts.

“Als je de creatieve sector onder de loep neemt kun je in eerste instantie de tweedeling maken in bureaus die zijn gespecialiseerd in online of offline werk. Dat lijkt helder, maar als je verder kijkt kom je in een oerwoud van termen. Digital agencies, online advertising, Seo-specialisten, gaming, noem maar op. En dat is alleen nog maar de online kant. De offline kant kent tekstschrijvers, vormgevers, fotograven, videobedrijven en zo niet meer. Honderd speciaalzaken maken nog geen goede supermarkt!” aldus Heiner.

 

Creatieve supermarkt voor het MKB

Marcompagnon richt zich met name op het midden- en kleinbedrijf. Een sector waarvoor de grote reclamebureaus te duur zijn en iemand in dienst nemen voor communicatie en marketing net niet uit kan. Door alle expertises, die in een commerciële strategie voorbij kunnen komen, snel in te kunnen schakelen, treedt Marcompagnon op als die zogenaamde supermarkt binnen de creatieve industrie.

 

“Geen projecten zonder einde en torenhoge uurtarieven om het leger aan overhead te dekken, maar transparante en flexibele abonnementen. Iedere Euro die een MKB-er uitgeeft is een investering. Men wil weten waar hij of zij voor betaalt, helemaal binnen het MKB. De manier waarop wij werken voorziet hierin. Omdat de gemiddelde abonnementsduur een half jaar beslaat is voor ons de druk om te presteren hoog. Aan het einde van de rit tellen immers de resultaten. En ja, de flexibiliteit van deze aanpak maakt het inderdaad mogelijk dat het abonnement na een half jaar niet wordt verlengd. Dat is een risico, maar hoe vaak komt het wel niet voor dat een langdurige relatie tussen een bedrijf en een reclamebureau verwatert en eindigt in frustraties over kwaliteit en creativiteit?” aldus Heiner.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement