Ondernemend Friesland nieuws

De keuze van Wielinga

Hens Jansen van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden  geeft het toe: het is een koud kunstje om de winkel vol te leggen met alleen maar topwijnen. Maar wat heeft de shopmanager van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden daar aan? “Ik moet toch ook handel hebben en de gemiddelde consument betaalt ongeveer 7 euro per fles.” De vinoloog weet wat zijn klanten wensen: een kwalitatief goed en vooral betaalbare fles wijn. In Connect Magazine doet hij zijn verhaal.

Hens Jansen van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden  geeft het toe: het is een koud kunstje om de winkel vol te leggen met alleen maar topwijnen. Maar wat heeft de shopmanager van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden daar aan? “Ik moet toch ook handel hebben en de gemiddelde consument betaalt ongeveer 7 euro per fles.” De vinoloog weet wat zijn klanten wensen: een kwalitatief goed en vooral betaalbare fles wijn. In Connect Magazine doet hij zijn verhaal.

 

Over smaak valt niet te twisten. Wat een lekkere wijn is, wordt bepaald door de persoonlijke voorkeur. Alleen lekker en duur hebben niks met elkaar te maken. “Lekker is een subjectief begrip”, legt de shopmanager van Wijnkoperij Wielinga uit. “Lekker is een kwestie van smaak. Iemand die een wijntje van 2,95 euro van de Lidl lekker vindt, moet dat vooral blijven drinken. Maar kwaliteit en prijs houden wel verband met elkaar.”

Toch kun je al voor vijf a zes euro een wijn van goede kwaliteit in huis halen, meent Jansen. De winkel aan de Molenstraat en de kelders eronder staan er vol mee. Jansen: “Wij proberen een goede kwaliteit te leveren tegen een aantrekkelijk prijs. En iedere klant krijgt evenveel aandacht krijgt: of die nou komt voor een wijntje van vijf euro of voor één van 395 euro. Als iemand de volgende dag tachtig flessen wijn netjes ingepakt en voorzien van een fleurige strik nodig heeft, dan regelen wij dat die bestelling klaar staat. Dat kunnen wij beloven omdat we van elke wijn genoeg op voorraad hebben.”

 

Het gehele verhaal valt te lezen in Connect Magazine, editie 3

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement