Friesland Lease wil inspelen op nieuwe ontwikkelingen

Schoner rijden
Mirjam Marinus is gepokt en gemazeld in de wereld van het leasen. In de negen jaar die ze actief is voor Friesland Lease, heeft ze gezien hoe de behoefte van de klant steeds verder verandert. En die behoefte moet vervuld worden. Te beginnen bij een milieuvriendelijkheid. “Schoner rijden is voor ons heel belangrijk”, vertelt Marinus. “En die visie willen we uitdragen. Momenteel hebben we  6.500 auto’s in beheer en is de CO2-uitstoot ten opzichte van 2008 enorm verlaagd. Dat is gegaan van 178, naar 96 gram per nieuw ingezette auto. Maar het gaat verder dan dat. Wij willen onze klanten de mobiliteitsoplossing bieden, die het beste bij het gebruik past. Dat is dus ook de goedkoopste mobiliteitsoplossing voor onze klant.” En het is die ambitie, die Friesland Lease onderscheidt van menig concurrent.

E-bike
Marinus komt met een voorbeeld. “Neem iemand die in de thuiszorg werkt, die medewerkers maken misschien tien, twintig kilometer per week. Zij hebben geen auto nodig, zij kunnen veel beter per e-bike op pad. En dat bieden we ook. Niet alleen auto’s, maar ook scooters, e-bikes of zelfs een NS Business-pas. De tijden veranderen en dat merken we ook in deze branche.” En dat Friesland Lease hier goed mee omspringt, werd duidelijk toen het Financieel Dagblad het bedrijf in 2014 uitriep tot snelst groeiende onderneming van Friesland. “Daar zijn we natuurlijk enorm trots op”, aldus Marinus. “Al onze medewerkers kijken altijd naar de nieuwe ontwikkelingen en we willen voorop meelopen.”

BOVAG-leasefiets
Een van de manieren waarop Friesland Lease voorop blijft lopen, is het aanbieden van de BOVAG-leasefiets: een e-bike waarmee forenzen van en naar hun werk kunnen reizen. Met het wegvallen van het fietsplan betekent dit een uitstekend alternatief. “Bedrijven hebben de mogelijkheid om zo’n fiets voor zakelijk gebruik ter beschikking te stellen, maar tegen een kleine meerprijs is privégebruik ook mogelijk”, aldus Marinus. “Het biedt voordelen voor zowel de werkgever als de werknemer; het scheelt parkeerruimte en brandstofkosten en fietsen is natuurlijk gewoon heerlijk om te doen. Verzekeringen, pechhulp en onderhoud, het is allemaal gedekt. Een ander voorbeeld van het vooruit denken, is de mogelijkheid om bij ons een vakantie-auto te leasen. Dan rij je het hele jaar in een kleine, zuinige auto, maar staat er een grote stationwagon klaar als je op vakantie wil. Dan ben je veel voordeliger uit. Op die manier zijn we onszelf constant aan het verbeteren, constant vooruit denken. We willen onszelf scherp houden en doen daarom ook aan klanttevredenheidsonderzoeken. Hieruit blijken ook de diverse wensen van klanten en daar spelen we op in.”

Klant centraal
“Ik heb de mooiste baan die er is. Ik ben verantwoordelijk voor marketing en kwaliteitszorg. Het brengt een hoog ondernemerschap met zich mee en dat is heel lekker werken. Bij Friesland Lease hebben we geen logge organisatie; als we ergens in geloven gaan we direct aan tafel en aan de gang. Samen met onze klanten gaan we voor een betere en schonere mobiliteit. En we hebben ook veel aan lokale goodwill; je kan wel wat roepen, maar als je het niet uitdraagt, val je snel door de mand.”

Delen via

Vergelijkbare berichten