Ondernemend Friesland nieuws

Handen ineen voor toeristische promotie Friesland

Beleef Friesland

Beleef Friesland: Water en méér!

Toeristische organisaties en bedrijfsleven in Friesland bundelen hun krachten om Friesland samen op de kaart te zetten. Met de lancering van de campagne ‘Beleef Friesland, water en méér!’ is een eerste stap gezet. Onder het motto ‘Samen zetten we Fryslân op de kaart’! vermarkt promotieorganisatie Beleef Friesland in 2013 de mooiste provincie van Nederland. Met vier deelcampagnes wordt komend jaar het merk Friesland geladen. Beleef Friesland creëert de etalage waarmee Friesland wordt gepromoot. ‘Toeristische ondernemers vullen deze met hun producten en diensten en leveren zo input voor onze gezamenlijke promotie’, aldus Beleef Friesland.

Friesland sterk merk

Friesland is een sterk merk, maar de associatie te beperkt en niet provincie dekkend. Als vakantiebestemming denkt de consument vooral aan watersport en de elf steden. Deze sterke punten van Friesland worden in de nieuwe campagne benut om ook de minder bekende (onder)delen van Friesland te promoten. Het sterke waterrijke karakter van Friesland wordt als kapstok gebruikt én breder ingezet. Het centrale thema van de campagne luidt dan ook: “Beleef Friesland, water en méér!”

 

Vier deelcampagnes

De vier deelcampagnes worden ingezet om potentiële toeristen te verleiden Friesland als vakantiebestemming te kiezen. Rondom de start van het watersportseizoen in april wordt ingezet op ‘Leer varen in Friesland’. De tweede deelcampagne speelt in op het omvangrijke aanbod in Friesland voor fiets- en wandelliefhebbers. In de zomermaanden worden de talrijke evenementen en attracties als kapstok gebruikt om Friesland te bezoeken. In het najaar ligt de focus op het culturele en culinaire aanbod dat Friesland rijk is.

 

In de campagnes wordt nauw samengewerkt met Tourist Info Fryslân, lokale VVV’s,TIP’s en toeristische ondernemers om de campagnes te vullen en de consument ook tot een aankoop te verleiden. Door samen te werken leveren de campagnes concrete resultaten op. Een campagneteam met vertegenwoordigers uit de  toeristische sector geeft input om invulling te geven aan ‘Water en méér!’.

 

Per deelcampagne worden verschillende promotiemiddelen ingezet. Beleef Friesland creëert daarmee een etalage waarmee Friesland wordt gepromoot. Met commercials en printcampagnes, ondersteund met social media en free publicity richt Beleef Friesland zich op de gezinnen met jonge kinderen en 50+ ‘ers. Alle marketinginspanningen zijn erop gericht om bezoek te genereren naar hét toeristische portaal van Friesland: BeleefFriesland.nl.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement