Ondernemend Friesland nieuws

Leeuwarden presenteert zich op de Libelle Zomerweek

Hofstad Leeuwarden presenteert zich deze week (17 mei tot en met zondag 23 mei) op de Libelle Zomerweek op het Almeerderstrand te Almere. De deelname aan de Libelle Zomerweek is geïnitieerd door Marketing Leeuwarden, de organisatie die verantwoordelijk is voor de stadspromotie van de Friese hoofdstad. Het merendeel van de bezoekers aan de Libelle Zomerweek bestaat uit vrouwen tussen de 30 en 65 jaar. Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen in de Nederlandse huishoudens de beslissers zijn wanneer het aankomt op een dagje weg. Leeuwarden heeft naast het ruime culturele aanbod ook een sfeervol en verrassend winkelaanbod.

 

De deelname aan de Libelle Zomerweek is voor Marketing Leeuwarden een uitgelezen kans om de 80.000 bezoekers kennis te laten maken met het Nassau-verleden van de stad. De deelname sluit nauw aan bij het akkoord dat begin april door Keramiek Museum Princessehof, het Fries Museum, de Fryske Akademy, Tresoar, het Historisch Centrum Leeuwarden, Stichting Nassau en Friesland en Marketing Leeuwarden is ondertekend om in de periode 2010-2015 Leeuwarden te profileren als Hofstad.

 

Door de medewerking van VVV Leeuwarden, Natuurmuseum Fryslân, het Fries Museum, Aqua Zoo Friesland, Fryslân Marketing, Boomsma Distilleerderij en Keramiek Museum Princessehof is het weer gelukt een gevarieerd aanbod neer te zetten en zo al ’t mooie van Leeuwarden’ te tonen. Daarnaast zal Acta Theater tijdens diverse dagen voor het nodige Koninklijke entertainment zorgen. Studenten van Stenden Hogeschool en Friesland College zorgen deze week voor extra ondersteuning.

 

In de stand worden Leeuwarder producten verkocht door de VVV Leeuwarden, het Keramiek Museum Princessehof promoot de tentoonstelling Oranjegoed!, Boomsma Distilleerderij schenkt de bezoekers een Kir Royal (vlierbessenjenever met prosecco) en bezoekers kunnen gratis op de foto. Leeuwarden wordt daarnaast als prachtige stad getoond op een fotowand van 10 meter lang!

 

Speciaal voor de Libelle Zomerweek heeft Marketing Leeuwarden een hoffelijke Leeuwarder fietstas ontwikkeld, deze worden verkocht tijdens de Zomerweek. In de fietstas vinden kopers daarnaast divers brochure materiaal van de deelnemende partijen. Deze fietstas is ook te koop in de VVV winkel aan de Sophialaan 4 in Leeuwarden.

 

Benieuwd naar stand en de presentatie van Leeuwarden op de Libelle Zomerweek? Kom dan naar standnummer 1238.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement