Ondernemend Friesland nieuws

Noordwest12 en Adecco Group Nederland sturen jonge professionals op geheime missie bij de KNVB

Een ‘job’ experience binnen een functie bij de KNVB, wie wil dat niet? Dit is de strekking van de grootscheepse crossmediale campagne die het Heerenveense reclamebureau Noordwest12 voor Adecco Group Nederland heeft opgezet. De campagne neemt je mee op een geheime missie op het hoofdkantoor van de KNVB in Zeist. Door middel van een moderne viral word je meegetrokken in een spannende carrièrecompetitie. Wie het best scoort, maakt kans op een meeloopdag bij de KNVB in een functie waarvoor je het meest geschikt bent. Deze ‘Mission KNVB’ , loopt van half september tot half november. De winnaars gaan nog dit jaar op ‘experience’ naar het hol van de Nederlandse voetballerij.

De spil van de virale marketingcampagne is www.missionknvb.nl die toegang geeft tot een spannende carrièrecompetitie. Iedereen kan meespelen. De competitie neemt een paar minuten in beslag. Als bezoeker beantwoord je niet alleen een serie carrièrevragen, maar word je ook aangemoedigd om binnen je eigen sociale netwerk deelnemers te verzamelen. Hoe meer ‘vrienden’ meedoen, hoe hoger je score. In totaal zijn er elf ‘profdagen’ bij de KNVB te verdienen, allemaal in verschillende functies. Van secretaresse tot persvoorlichter en van terreinmanager tot teammanager Jong Oranje.

 

Social Media steeds belangrijker bij het zoeken naar een baan

Om de campagne onder zoveel mogelijk mensen bekend te maken is een grootscheepse online marketingcampagne ingezet in samenwerking met online marketingbureau ClickQ. Vooral jonge professionals gebruiken social media om zich te oriënteren op de arbeidsmarkt. Daarbij gaat het niet zozeer om concrete vacatures, maar om de beleving van werk en de reputatie van werkgevers.
Het doel van de campagne is om op een speelse manier te laten zien dat je mogelijkheden onbegrensd zijn als je uitgaat van jouw specifieke talent en gemotiveerd bent om dit verder te ontwikkelen.

 

 

Over Noordwest12

Noordwest12 of kortweg NW12 – sinds 1994 – is het full service advies- en ontwerpbureau op het gebied van merkstrategie. Met een heldere visie en missie. NW12 helpt het merk van een opdrachtgever te bouwen (strategie), het onderscheid te visualiseren (ontwerp) en via alle mogelijke middelen (cross mediaal) bekendheid en voorkeur te geven aan dit merk. NW12 werkt samen met verschillende partners; stuk voor stuk specialistische bedrijven op het gebied van communicatie. V12 Online engineers,LeadQ lead management, ClickQ online marketing en Echtemensen.com delen samen met NW12 een plaats in de Crossmedia Communicatiegroep, die ruim 50 medewerkers een baan biedt vanuit Heerenveen, Groningen en Amsterdam

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement