Ondernemend Friesland nieuws

Persoonlijke klik met communicatiebureau belangrijk voor bedrijven in Noord-Nederland

Persoonlijke klik met communicatiebureau belangrijk voor bedrijven in Noord-Nederland
LEEUWARDEN - Salverda Communicatie heeft onderzoek gedaan naar de selectiecriteria van bedrijven in Noord-Nederland bij de keuze van een communicatiebureau. Ook wilde het communicatiebureau weten aan welke communicatiediensten deze bedrijven behoefte hebben. In totaal vulden 450 respondenten de enquête in. Zij vinden de 'klik' met een communicatiebureau de meest belangrijke selectiecriteria en hebben het meest behoefte aan de ontwikkeling van een huisstijl.
 

Selectiecriteria

Over de selectiecriteria kwam Salverda Communicatie te weten dat:

 

  • het aantal medewerkers bij een communicatiebureau niet van belang is;
  • het voor de respondenten niet belangrijk is dat een communicatiebureau in dezelfde provincie is gevestigd;
  • van de respondenten die werkzaam zijn in een bedrijf met 1-50 medewerkers het grootste deel echter maximaal 10 kilometer verwijderd wil zijn van het communicatiebureau;
  • van de respondenten die werkzaam zijn bij een bedrijf met meer dan 500 medewerkers meer dan de helft een afstand van 100 kilometervan het communicatiebureau prima vindt;
  • een betrokken communicatiebureau hoog wordt gewaardeerd;
  • de persoonlijke klik met het communicatiebureau van groot belang is;
  • bij een communicatiebureau in de vorm van een eenmanszaak, die doorgaans een lager uurtarief heeft dan een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers, de prijs niet als sterkste punt wordt beoordeeld;
  • van een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers de continuïteit als sterke eigenschap wordt genoemd;
  • de selectiecriteria voor een eenmanszaak anders zijn dan voor een communicatiebureau met meer dan vijf medewerkers. Bij een eenmanszaak waarderen de respondenten vooral de betrokkenheid en persoonlijke klik/aanpak. En bij een communicatiebureau met 5+ medewerkers beoordelen de respondenten het uitgebreide netwerk en de deskundigheid als grootste kracht.

 

Communicatiediensten

Volgens de respondenten behoren de volgende diensten tot de meest populaire communicatiediensten:

 

  1. Huisstijl ontwikkelen;
  2. Folders, brochures maken;
  3. Website ontwikkelen;
  4. Reclamecampagne ontwikkelen;
  5. Strategisch advies.
     
De minst populaire communicatiediensten zijn volgens de respondenten:
 
  1. Tijdelijke vervanging van een zieke communicatiespecialist;
  2. (Marketing)Communicatieplan uitvoeren;
  3. Online advertentiecampagne ontwikkelen.

 

 

Meer informatie over het onderzoek vindt u op de website van Salverda Communicatie

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement