Ondernemend Friesland nieuws

Snakeware zegt: “Laat de Google Panda niet toeslaan”

Normaal gesproken komen wij in Nederland alleen in aanraking met panda’s in één van onze dierentuinen , maar nu we sinds vrijdag 12 augustus jl. beschikken over de Google Panda update, komen wij de panda online overal tegen en hoe lief de panda ook oogt, online kan hij hard toeslaan in de vorm van een sterke daling in de zoekresultaten van uw website.

Voor deze update waren er veel websites die de zoekresultaten regeerden door middel van het kopiëren van content van andere websites, of veel content herhaaldelijk en op meerdere plaatsen publiceerden om zo hoog te scoren in de zoekmachine. Google richt zich met de Panda update op het opsporen van deze duplicate content websites. Deze ‘artikelen websites’, met alleen het doel om zo hoog mogelijk te scoren in Google, zullen nadelig beïnvloed worden en de vindbaarheid binnen Google zal sterk afnemen. Wanneer Google via haar algoritme ziet dat er op meerdere pagina’s dezelfde content staat, dan zal dit nadelige gevolgen hebben voor de zoekresultaten van de niet originele tekst.

 

Customer experience

Google geeft met deze update aan dat het gevonden worden in zoekresultaten verder gaat dan alleen maar het publiceren van content en het optimaal voeden van Google. Het gaat vanaf nu om de gehele beleving / gebruikerservaring op de website en met name de originaliteit en volledigheid van zichtbare en onzichtbare (technische) inhoud, zodat je in staat bent om je doelgroep optimaal te bedienen. Deze optimale beleving wordt ook wel customer experience genoemd. Wij publiceerden reeds al eerder een artikel over Customer eXperience Management, de combinatie van kwalitatieve content, beleving, techniek en meetbaarheid i.v.m. conversie.

 

Laat de Panda niet op uw website toeslaan

Ook al heb je de content / marketing strategie op orde, dan nog kan de panda ongenadig hard toeslaan. Om dit te illustreren hebben wij dit in een voorbeeld uitgewerkt. Veel ondernemingen maken namelijk gebruik van meerdere domeinnamen, die voor duplicate content kunnen zorgen en dus de panda uit zijn kooi kunnen lokken.

 

 

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement