Ondernemend Friesland nieuws

Veertig jaar echte aandacht

“Echte aandacht” zeggen bellers, dat is vooral wat ze zo prettig te vinden aan Sensoor. En dat is geen wonder in een wereld waar haast en drukte overheersen. Verplegend personeel en mensen in de thuiszorg klagen erover dat ze steeds minder tijd hebben om echte aandacht te bieden aan een patiënt of klant.

Bij Sensoor Fryslân, voorheen SOS Telefonische Hulpdienst, werken vrijwillige telefonisten die tijd hebben om aandacht te geven. Het zijn geen beroepsluisteraars maar getrainde vrijwilligers met wie een gesprek van mens tot mens mogelijk is. Geen ongevraagde adviezen, maar een praatje op basis van gelijkwaardigheid. Alle onderwerpen komen aan de orde bij Sensoor Fryslân, van het verlies van een dierbare tot aan de foute wissel van Sven Kramer. Van verkiezingsuitslag tot de geboorte van een kleinkind.

 

Altijd en anoniem

De telefoonlijnen van Sensoor Fryslân zijn altijd bereikbaar, 24 uur per dag, iedere dag van de week. Zelfs op nationale of kerkelijke feestdagen. De gesprekken zijn anoniem en vertrouwelijk. Een beller kan vanuit de eigen vertrouwde omgeving bellen op het moment dat hij of zij daar behoefte aan heeft.

 

Fries of Nederlands

Alle vrijwilligers van Sensoor Fryslân verstaan Fries en de meeste telefonisten spreken het ook. Er zijn twee telefoonlijnen; op het nummer 058-2120343 (normale gesprekskosten) treft u altijd iemand aan die Fries kan verstaan. Via het centrale nummer 0900-0767 (0,05 ct. per minuut), wordt u verbonden met een telefonist in Fryslân of, als die lijn in gesprek is, een Sensoor vestiging buiten Fryslân.

 

Activiteiten

De allereerste telefonische hulpdienst zag het licht op 25 November 1958 te Rotterdam, in 1959 gevolgd door een Hulpdienst in Den Haag. Sensoor Fryslân werd op 10 april 1960 opgericht. Dat betekent veertig jaar echte aandacht van Friezen voor Friezen. Daarom vinden vanaf 10 april 2010 allerlei activiteiten plaats. De start is het presenteren van een nieuwe slogan. Later volgen nog een kaarten actie en ook is er een reünie voor alle (oud-) vrijwilligers gepland in September 2010.

 

De eerste activiteit in Fryslân bestaat uit het presenteren van een nieuwe slogan. Jo belje, wy harkje. (U belt, wij luisteren).

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement