Ondernemend Friesland nieuws

Wervingscampagne onder topondernemers groot succes

Jong Ondernemen

De wervingscampagne van Stichting Jong Ondernemen om meer (top)ondernemers voor de klas te krijgen, kan met recht een succes genoemd worden. In totaal droegen bijna 330 begeleiders de afgelopen tijd hun kennis en ervaring op het gebied van ondernemerschap over aan basisschoolleerlingen.

De wervingscampagne van Stichting Jong Ondernemen om meer (top)ondernemers voor de klas te krijgen, kan met recht een succes genoemd worden. In totaal droegen bijna 330 begeleiders de afgelopen tijd hun kennis en ervaring op het gebied van ondernemerschap over aan basisschoolleerlingen.

 

Mede dankzij de enthousiaste inspanningen van deze ‘gastdocenten’ kreeg ook het kids in bizz project vanJong Ondernemen zelf vleugels. De stichting zag het aantal deelnemende basisscholen exponentieel stijgen ten opzichte van vorig jaar.
 
Vanwege de toenemende vraag naar het praktische, maar vooral leerzame ondernemersprogramma zag Jong Ondernemen zich begin dit jaar genoodzaakt actief op zoek te gaan naar nieuwe begeleiders uit het bedrijfsleven. Denk aan Jitse Groen, oprichter van de website Thuisbezorgd.nl, maar ook Bob Ultee, oprichter van Sabon Nederland en Lex Beins, bedenker en oprichter van Cheaptickets.nl. Stuk voor stuk succesvolle ondernemers die gehoor gaven aan de oproep van Jong Ondernemen.
 
Volgens directeur Cees Pille de meest effectieve weg: “Jongeren leren graag ondernemen, vooral van aansprekende ondernemers of van bestuurders van een bekend bedrijf.” In totaal meldden zich zo’n 150 nieuwe begeleiders aan om leerlingen spelenderwijs de do’s en don’ts van het ondernemen te leren. Een record!
 
Leren ondernemen
Kids in bizz laat leerlingen in korte tijd kennismaken met alle facetten van ondernemerschap: van het formuleren van een marktstrategie en het vermarkten van producten tot het opzetten van een financiële administratie. “Op de basisschool gaat dat natuurlijk spelenderwijs, maar wel met echt geld, echte producten en echte klanten. Vakken als taal en rekenen worden zo in de praktijk gebracht”, licht Pille toe.
 
Ook in het schooljaar 2010-2011 doen er weer honderden basisscholen in Nederland mee aan het project kids in bizz. De eerste scholen zijn al van start gegaan. Nieuwe aanmeldingen zijn nog steeds welkom. Ook ondernemers die begeleider willen worden (of iemand kennen die dat wil) zijn van harte welkom.

 

Aanmelden kan via de website www.jongondernemen.nl

Jitse Groen, oprichter van thuisbezorgd.nl voor de klas op een basisschool in IJsselstein

 




Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement