Ondernemend Friesland nieuws

Communicatie, er is meer mogelijk maar print blijft

Open Dag Het Friese Merenproject Stavoren

“Het zit er op!” Dat was de slogan voor de feestelijke afsluiting van Het Friese Merenproject van enige tijd terug. De feestelijke open dag trok een flink aantal bezoekers, natuurlijk dankzij de nodige communicatie. Na vijftien jaar loopt Het Friese Merenproject op zijn eind; Camerik Voortman Communicatie uit Heerenveen zorgde al die jaren voor de communicatie en pr. Wat is er tussen 2000 en nu veranderd in communicatieland?

Veel! Denk alleen al aan online communicatie, de opkomst van sociale media en het belang van schrijven voor het web (SEO). Ook beelddenken is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Het visualiseren van een idee is een goede manier om een opdrachtgever te overtuigen van een verhaal. Het alom bekende “beelden zeggen meer dan woorden” is vandaag de dag meer dan ooit van toepassing.

 

Eigentijdse middelen

De veranderingen in het communicatievak zorgden voor een wending in de inzet van communicatiemiddelen van Het Friese Merenproject. Zo ontwikkelde Camerik Voortman in mei dit jaar een podcast met Freek Vonk door natuurgebied De Alde Feanen, een interactieve audiovaarroute om kinderen te enthousiasmeren voor het natuurgebied. De audiovaarroute maakt gebruik van de nieuwste GPS technieken. Eerder dit jaar stond Het Friese Merenproject al met een stand op de beurs Boot Holland in WTC Expo Leeuwarden. Door een levensgrote fotoprint in de beursvloer, waanden bezoekers zich middenin de prachtige Friese natuur. Zoiets was vijftien jaar geleden niet haalbaar geweest.

 

Print nog steeds belangrijk

Wilma Nabring –de Camerik Voortman-adviseur, verantwoordelijk voor Het Friese Merenproject- benoemt naast de inzet van eigentijdse middelen ook het belang van geprinte folders en andere traditionele communicatiemiddelen van Het Friese Merenproject. “Na dertien jaar zien we dat de inzet van een aantal communicatiemiddelen ook nog steeds goed werkt. Vanaf het eerste moment organiseerden we persmomenten en bewonersbijeenkomsten, ook lanceerden we destijds het magazine Meer dan Meren. De kracht van communicatie zit hem in een wisselwerking tussen de inzet van eigentijdse en traditionele middelen. Het communicatievak verandert, maar wat goed is blijft” aldus Wilma.

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement