Ondernemend Friesland nieuws

Werken aan persoonlijke ontwikkeling met JOYlabel

Werken aan persoonlijke ontwikkeling met JOYlabel

Over het begrip duurzaamheid bestaat nogal wat onduidelijkheid. In de meeste gevallen denken we bij het begrip aan milieu en klimaat. De invloed van de mens op de aarde. En de steeds breder gedragen ambitie om circulaire economieën te bouwen. Er is ook een ‘andere’ duurzaamheid. Die, waarbij mensen op individueel niveau bewust proberen te leven. Zodat ze energie houden en niet opbranden. Het bedrijf JOYlabel van Sanne Veenstra helpt daarbij.

“Duurzaamheid is zeker ook van toepassing op onszelf”, zegt de jonge onderneemster, die vanuit de schoolbanken van de NHL haar bedrijf startte. “Het gaat erom dat je bewust en zorgvuldig omgaat met je energiebronnen. Duurzaamheid gaat over het maken van bewuste keuzes voor je gezondheid en je totale systeem op de lange termijn. Veel mensen gebruiken veel van hun tijd met dingen die ze moeten of niet leuk vinden. Door continu dingen te doen die je niet leuk vindt of waar je eigenlijk niet echt goed in bent loop je energie voorraad leeg.  De gevolgen laten zich raden: je bent geprikkeld en je maakt kans op een burn out.”

 

JOYlabel kan helpen, stelt Sanne Veenstra zelfbewust. “De missie van JOYlabel is om iedereen meer creativiteit, leiderschap en plezier in het leven te laten ervaren. We hebben het dan bijvoorbeeld over het ontwikkelen van je talent. Maar het kan ook gaan om het ontwikkelen van merken. We gaan daarmee aan de slag aan de hand van workshops. Vragen komen aan de orde als ‘wat wil je nu echt’ en ‘wat zou je doen wanneer geld en inkomen geen rol zou spelen.’

 

Een belangrijk hulpmiddel waarmee mensen ‘los’ gemaakt kunnen worden is het veelvuldig gebruik van metaforen, zo stelt Veenstra. Veelal is onze zienswijze behoorlijk belemmerend en geconditioneerd. Ieder individu draagt een heel verleden mee en opvoeding en ook contextuele zaken zoals bijvoorbeeld financiële verantwoordelijkheid voor een familie. Metaforen doen een beroep op ons creatieve vermogen. Zo kun je bestaande denkpatronen doorbreken. “

Onze specialisten
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement