Ondernemend Friesland nieuws

De week van Patrick van Erven

De week van Patrick van Erven

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Patrick van Erven, van Douwe Egberts Café Leeuwarden en Junction. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Met Junction kunnen we klanten van strategie tot uitvoering helpen. Of het nu om het bedenken van het concept, het vormgeven ervan of het vertalen naar online en offline middelen gaat. We merkten dat er weinig bureaus zijn die dat kunnen, die de hele klantreis overzien. Dat was in 2019 de aanleiding voor de fusie tussen Friks web & marketing, in2media en het voormalige Junction Creative Group. Door samen verder te gaan als Junction creative + digital agency hebben we nu alle disciplines in huis. In onze aanpak werken we niet alleen vóór, maar vooral samen met klanten.

 

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Ik houd van het opbouwen van ondernemingen met leuke mensen. Met teams waarmee je tegenslagen te boven komt en overwinningen viert. Daar doe ik het voor! Het is altijd mijn doel om op een bepaald moment niet meer betrokken te zijn bij de dagelijkse taken, zodat de onderneming op eigen benen staat. Zo houd ik ruimte voor verbeteringen en nieuwe uitdagingen.

 

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Ik hoop dan de Douwe Egberts-formule verder geoptimaliseerd en uitgerold te hebben. Daar ben ik op dit moment hard mee bezig. Het is de bedoeling dat we tegen die tijd een strakke formule hebben staan, die fungeert als huiskamer van de stad. Samen met Junction en het team dat ik aan het vormen ben, kunnen we die formule realtime monitoren en naar een heel nieuw niveau brengen. Daar ben ik van overtuigd!


Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

De presentatie aan Douwe Egberts, waarin we vertellen hoe we met de formule waarde toevoegen aan het merk en de bijbehorende doelgroepen.

 

En waarom?

Ik fantaseer al 7 jaar over het uitrollen van zo’n formule en het gaat nu de goede kant op. Dit kan een behoorlijk toekomstbepalende meeting zijn, waar weer veel energie en kansen uit kunnen komen.

 

Wat is voor jou kenmerkend voor de Friese Zaken?

Friese Zaken is een ongedwongen netwerkclub met hele leuke mensen. Dat is denk ik ook de kracht; de groep mensen met wie het altijd leuk is om een event bij te wonen of een etentje mee te hebben.


Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Kijk naar waar je je tijd aan spendeert. Ben je bezig met essentiële afspraken, of gaat het om bijzaken? Ik probeer altijd te kijken of ik minder betrokken kan zijn bij de zaken die er minder toe doen en ik mijn aandacht op het essentiële kan richten. Dan heb je meer aandacht en energie voor de dingen die écht belangrijk zijn.

Onze specialisten
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling