Faber Telecom & Data volgt ontwikkelingen op de voet

Waarom ben je ooit begonnen in de telecomsector?

“Ik was er hobbymatig al mee bezig. De techniek, al die draadjes, telefonie, mateloos fascinerend vond ik dat. Toen PTT in 1989 privatiseerde en het doorging als KPN zag ik mijn kans schoon om als zelfstandige in te stappen. Geen moment spijt van gehad.”

Er is sindsdien veel veranderd zeker?

“Ja, dat kun je wel zeggen. Toen ik begon had je de eerste autotelefoons. Zo’n hele grote bak in je auto en een enorme antenne op het dak, daar lach je nu om met alle technieken die er tegenwoordig zijn. De ontwikkelingen zijn heel snel gegaan en gaan ook nog steeds door. De ouderwetse telecomboer die alleen telefoons verkoopt bestaat niet meer. Kan niet meer in deze tijd. Onze bedrijfsnaam is ook niet voor niks Faber Telecom & Data. We bieden complete communicatiediensten, van telefoon- en randapparatuur met geïntegreerde diensten tot complete datanetwerken, WiFi – en camerasystemen.”

Wat staat er in jouw werkveld de komende tijd te gebeuren denk je?

“Ik kan niet in de toekomst kijken. En met alle ervaring die ik inmiddels heb, weet ik dat het zich ook moeilijk laat voorspellen. Er zijn al zoveel nieuwe technieken aangekondigd die het uiteindelijk niet bleken te halen. We zitten er bovenop en gaan absoluut mee in de ontwikkelingen die komen. Ik denk dat het vooral belangrijk is te zien hoe een nieuwe generatie zakelijk gaat communiceren. Is dat veel via tekst, zoals mail en chat, of blijven ze telefoneren met bijvoorbeeld de mogelijkheden van videobellen. Ik denk dat gesprekken van mens tot mens uiteindelijk de voorkeur blijven houden. Het is toch gemakkelijker om emoties over te brengen wanneer je daadwerkelijk een stem hoort. Zo krijg je een idee of er een klik is met de andere partij, dat gaat via een mailtje of een chatgesprek veel moeilijker.”

Kun je jezelf onderscheiden ten opzichte van andere telecom & data bedrijven?

“Onze klanten kunnen die vraag beter beantwoorden denk ik. Ik ben niet iemand die zichzelf graag op de borst slaat. De band die we opbouwen met de klant vinden we in ieder geval belangrijk. Ik zoek daarin ook naar continuïteit en ben daarom blij dat collega Gerben van der Schaaf heeft aangegeven het bedrijf voort te willen zetten in de toekomst. Als bedrijf moet je jezelf altijd willen bewijzen, je altijd in een klant blijven verplaatsen. Wij zijn specialist, steken de handen uit de mouwen. De arbeid die wij verrichten zie ik nog echt als een ambacht. Ik ben trots op mijn mensen. Zij doen uiteindelijk het  werk en dat doen ze geweldig goed. De complimenten die we krijgen van onze klanten zeggen me wat dat betreft genoeg.”

Delen via

Vergelijkbare berichten