Koninklijke Jongeneel laat niets aan het toeval over

‘De service is een aanvulling op wat we nog misten’, vertelt Binnie Bouius. Ze weet waarover ze praat, want Bouius is bijna 25 jaar werkzaam in de bouwmaterialenhandel. Momenteel zwaait ze als vestigingsmanager de scepter bij Jongeneel in Sneek, dat al uitbreidde van drie naar zes medewerkers. Eén van haar speerpunten is de nieuwe servicedienst van Jongeneel kenbaar te maken in de regio. ‘De Jongeneel Services bestaat pas sinds juni, en is dus vrij nieuw. Wat het inhoudt? Kort samengevat het ontzorgen van aannemers’, legt ze uit.

Met het ontzorgen van de aannemers probeert Jongeneel volgens Bouius in te springen op een soepeler proces op de bouwplaats. ‘Omdat wij het assortiment zo goed mogelijk hebben afgestemd op de wensen van onze afnemers, kunnen aannemers in een handomdraai op onze website of via de app kiezen welke materialen nodig hebben. Eén vrachtwagen levert alles op de bouwplaats vaak nog dezelfde dag af en dat is een stuk overzichtelijker dan zes verschillende vrachtwagens van verschillende leveranciers.’

Ze erkent dat de servicedienst in Noord-Nederland nog een beetje onder de aandacht moet komen. ‘Maar als het gemak ervan eenmaal is ondervonden, keer je niet meer zo snel terug naar de oude werkwijze’, vermoedt Bouius. Bij Jongeneel is men bovendien niet te beroerd om actief mee te denken. ‘Als je bijvoorbeeld rockpanel bestelt, heb je ook schroeven nodig. Klinkt eenvoudig, maar het wordt vaak vergeten. Bovendien kan Jongeneel alles op maat laten maken, dat scheelt weer afval op de bouwplaats. Ja, laat ons het werk maar doen.’

Delen via

Vergelijkbare berichten