Masterclass Scocial Media Marketing en Influencer Marketing Kennis en Innovatiehuis Buitenpost

Wat houdt influencer marketing in?

Een paar jaar geleden spraken we over ‘bloggers’ maar inmiddels is de term ‘influencers’ bij de meeste marketeers al ingeburgerd. Influencers kunnen nog steeds bloggers zijn maar tegenwoordig is ook het bereik op social media een belangrijke maatstaaf. Invloedrijke influencers creëren content waar zij hun volgers mee inspireren. Het begon allemaal bij modebloggers maar inmiddels zijn er in heel veel verschillende branches influencers actief waar je een succesvolle samenwerking mee kunt starten om jouw bedrijf of product onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep.

In Nederland hebben we een aantal grote influencers die een mega bereik hebben op hun Instagram, Facebook, blog of Youtube kanaal. Sommigen zijn zelfs actief al op deze kanalen en bereiken dagelijks een grote groep mensen die hun volgen. Bedrijven spelen hier slim op in door deze influencers als ambassadeur van hun bedrijf in te zetten. De kracht van influencer marketing is dat het je helpt om je merk authentiek te positioneren.

Ook zijn er veel micro-influencers die wat minder volgers hebben maar wellicht interessanter om mee samen te werken. Zij hebben vaak hun eigen niche met een betrokken aanhang die ze bereiken door gepassioneerd te spreken over hun expertise. Die authenticiteit waarderen volgers, waardoor zij als extra betrouwbaar worden beschouwd. Uit een recente studie blijkt dan ook dat 82 procent van de consumenten aangeeft een aanbeveling te zullen opvolgen die gegeven wordt door een micro-influencer.

Twijfel je of infuencer marketing interessant is voor jouw bedrijf of sector? Heb je geen idee hoe je de juiste influencers kunt vinden om mee samen te werken of wat voor soort samenwerking je aan kunt gaan om de influencers als marketing kanaal in te zetten? In deze Masterclass laat Marlou enkele voorbeelden zien van succesvolle influencer marketing campagnes en geeft ze handvaten om hier zelf mee aan de slag te gaan. Influencer marketing is afgelopen jaren steeds belangrijker geworden en heeft zich inmiddels bewezen. Hoe kun je als marketeer of ondernemer influencers inzetten om je bedrijf of product onder de aandacht te brengen bij je doelgroep? In deze Masterclass vertelt Marlou Volkerink alles over Influencer marketing en wat het kan doen voor jouw bedrijf.

Wat houdt Social Advertising in?

Facebook en Instagram zijn booming maar wel enorm verandert in het afgelopen jaar. Wil je nu nog goede resultaten boeken met social media dan zul je moeten gaan adverteren aldus Niels Tel. Tijdens deze Masterclass ga ik in op de verschillende mogelijkheden en manieren van het adverteren op social media en leer ik je theorie. Daarnaast zal ik aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden laten zien hoe je zelf een succesvolle social media campagne inricht, kunt analyseren en vervolgens kunt optimaliseren zodat je social media strategie klaar is voor de toekomst.

Voor meer informatie en/of aanmelden kijk dan op: https://masterclass-social-media.eventbrite.nl

Delen via

Vergelijkbare berichten