Grand Café Z: hub van creativiteit en verbinding

Hoe begon jouw Grand Café Z-avontuur?

Ik kom uit een ondernemersgezin en heb in mijn leven veel verschillende dingen gedaan. Met compagnon Paul van der Boom heb ik al acht jaar het evenementenbureau Smart Camels. Dat liep tót de Corona-crisis prima en zo deden we ook dingen samen met Grand Café Z. Dat vond ik leuk, want ik heb altijd de droom gehad om events ook te linken aan een café. Omdat in een goed café mensen bij elkaar komen. En tot rust komen. En met een fijn gevoel weer naar buiten lopen. Die positiviteit past heel goed bij me. Toen Grand Café Z in september 2019 failliet ging heb ik het gelukkig samen met vastgoed-ondernemer Evert Jan Hofstra kunnen overnemen.

Hoe liep het?

We hadden de groei er vanaf oktober 2019 goed in. De lunches begonnen lekker te lopen en ook de aanpassingen op de kaart werkten goed. Wat in financiële zin ook goed was is dat we hier in het Z-gebouw tal van ruimtes hebben, die voor van alles en nog wat kunnen worden gehuurd. Dat geeft ook weer aanloop naar het café en het restaurant. Kortom: we waren tevreden met de ontwikkelingen.


En toen kwam de Corona-crisis. Hoe gaan jullie daar mee om?

Dit is voor niemand leuk en voor de horeca toch wel een kleine ramp. Maar ik ben optimist. Wie flexibel is, creatief is en open staat voor samenwerking kan er straks goed uitkomen. Een van de acties die wij hebben doorgevoerd is dat we hier in gebouw Z een complete media-studio hebben gebouwd, met alles erop en eraan. Zowel de AV-middelen als diverse decorstukken hadden we met Smart Camels al, dus dat was allemaal per direct inzetbaar. Die studio maakt dat Grand Café Z een unieke hub is geworden waar onderwijs, ondernemerschap en de ontspannen sfeer van een lounge-café hand in hand gaan. Dat vind ik inspirerend. Het voelt als een kick dat mensen hier graag willen zijn.

Waar ben je het meest trots op?

Trots vind ik een raar woord, maar waar ik echt blij van word is om terug te blikken op de afgelopen anderhalf jaar en te zien wat ons team heeft bereikt met creativiteit en door zich niet neer te leggen bij wat niet meer kon, maar de schouders eronder heeft gezet.  En dat heeft geresulteerd in de combinatie van gastvrijheid van ons Grand café met zalen en daarin een studio waarin heel veel mooie online events zijn vormgegeven en uitgevoerd voor bestaande en mooie nieuwe opdrachtgevers.

 

Wat kunnen mensen van Grand Café Z verwachten de komende maanden?

De komende maanden willen we ons niet richten op snelle economische groei maar op duurzaam groeien in kwaliteit. Ik geloof in wat we nu al bieden op het gebied van gastvrijheid. Maar ik vind het tegelijkertijd een uitdaging om met elkaar te leren hoe we nog méér plusjes toe kunnen voegen in de beleving die een gast bij ons heeft.

Wat hebben jullie ondernemers te bieden?
Gastvrijheid! Ik geloof dat we ondernemers en organisaties een plek kunnen bieden voor verbinding en ontmoeting. Een plek waar ondernemers snel tot inzichten kunnen komen over hoe ze elkaar kunnen versterken. Onze locatie is daarvoor hartstikke geschikt, omdat het zo divers is. Van vergaderen, trainen en opleiden tot even iets leuks vieren, in vele vormen; het kan allemaal.

 

Schets eens in enkele zinnen waar je over twee jaar wil staan. Wat is jouw droom?

Ik denk dat het woord vertrouwen bij mij centraal staat. Ik wil dat iedereen bij ons in een vertrouwde en inspirerende omgeving tot verbinding kan komen. Die belofte doe ik graag nu al. De definitie van betrouwbaarheid is dat je handelt in de lijn der verwachting. Iedereen mag ons ook op die belofte aanspreken. Ik zou het geweldig vinden wanneer we binnen twee jaar met die simpele filosofie een begrip zijn geworden.

Delen via

Vergelijkbare berichten