Ondernemend Friesland nieuws

Nieuwe dienst de Reclamemanager van Okkinga Communicatie

Gerben Okkinga Okkinga Communicatie Bolsward de Reclame manager

Voor veel MKB’ers schiet reclame er bij in.

Die digitale nieuwsbrief die steeds maar uitgesteld wordt, een website die niet up to date is, klantcontacten die verwateren, eenvoudigweg ‘omdat je er niet aan toekomt’. Het zal veel ondernemers  bekend in de oren klinken, druk als ze zijn met hun vak. Okkinga Communicatie uit Bolsward bedacht een nieuw concept; De Reclamemanager neemt ’t werk op communicatiegebied uit handen van de ondernemer.

Overzichtelijke kosten

Een klein jaar geleden startte Okkinga een pilot met het concept De Reclamemanager. Okkinga: “We zijn met een aantal bedrijven aan de slag gegaan. We maken eerst een scan van de communicatiebehoefte op jaarbasis. Wat wordt er gedaan op het gebied van advertenties, nieuwsbrieven, campagnes? Welke rol heeft de website? Wat wordt er gedaan aan sponsoring? Het uitgangspunt is het budget van de klant, en dat delen we door 12. Zo komen we op een vast maandtarief en weet de klant waar hij aan toe is.”

 

De Reclamemanager is een nieuwe dienst van Okkinga Communicatie uit Bolsward

Resultaat

Drie professionals van Okkinga, mensen met jarenlange ervaring in het communicatievak zijn beschikbaar. Okkinga: “Elke klant krijgt een vast contactpersoon. Professionele communicatie tegen een redelijke prijs, dat is wat we bieden.” Vervolgens pakt De Reclamemanager de werkzaamheden proactief op met nadrukkelijk de focus op resultaat, aldus Okkinga. “Dat resultaat moet meetbaar zijn in bijvoorbeeld meer traffic op de website, meer response op een mailing en meer klantcontacten. En uiteindelijk willen we natuurlijk ook graag dat het zich vertaalt in meer omzet.” 

 

Dolblij

Deelnemers aan de pilot reageren positief. Okkinga: “Ze reageren vaak opgelucht, er valt een last van hun schouders.  Want met De Reclamemanager hebben ze een partij die de communicatie proactief, professioneel en voortvarend oppakt. Daar hebben ze geen omkijken meer naar.” Dat geldt ook voor Bos Mechanisatie, een van de deelnemers aan de pilot. Okkinga: “Een sprekend voorbeeld. Een bedrijf met vier vestigingen: een schaal waarbij je toch echt niet zonder een doordacht communicatiebeleid kan. Met werknemers die zich dag in dag uit met hart en ziel inzetten voor hun vak. Zij zijn dolblij dat wij hen helpen met een effectief communicatiebeleid, tegen een redelijke prijs.” 

Onze specialisten
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Pieter de Boer en Harry Poort Groenewegen Advocaten & Notarissen Heerenveen
Pieter de Boer & Harry Poort
Groenewegen Advocaten en Notarissen
Advocaten en Notarissen
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement