Ondernemend Friesland nieuws

Wettermerk maakt watertechnologie en Nederlandse maakindustrie meer zichtbaar

Wettermerk maakt watertechnologie en Nederlandse maakindustrie meer zichtbaar

Leeuwarden is de ‘European Capital of Water Technology’ doordat talloze watertechnologiebedrijven zich op de WaterCampus bezig houden met vraagstukken op het gebied van water(schaarste). Met het oog op belangrijke klimaatdoelstellingen, en de invloedrijke innovaties die deze bedrijven realiseren, is het van belang dat zij zich zichtbaar maken en sterk profileren. Hiervoor is marketingbureau Wettermerk in het leven geroepen. Met de vestiging van het kantoor in Business Centre Johannes de Doper is de eerste stap gezet.

De oprichter van het marketingbureau, Ruth Rottiné is recentelijk gestart, in januari van dit jaar. Ze deelt: “in de afgelopen tien jaar heb ik gezien hoeveel baanbrekende innovaties ontwikkeld worden op de WaterCampus en daarbuiten. Ze zijn van essentiële waarde om te delen met de rest van de wereld”.

 

Ruth Rottiné werkte voorheen als freelancer in de watertechnologiesector en heeft diverse bedrijven ondersteund om meer zichtbaar te worden. Maar in haar eentje is zij niet in staat om alle bedrijven, die ze zou willen, te helpen met de marketing. Met de vraag naar meer uren bij huidige opdrachtgevers, zoals Wafilin Systems, en de vraag van nieuwe opdrachtgevers naar meer marketeers die een vertaalslag kunnen maken van technische complexe inhoud naar relevante en te begrijpen content, ontstond bij haar het idee om een eigen marketingbureau op te richten en leergierige marketeers op te leiden om zo te voldoen aan de vragen uit de markt.

 

Duurzame initiatieven
Wettermerk is een marketingbureau dat gespecialiseerd is in onder andere (online) content in tekst en beeld, strategie, evenementen en SEO. Een marketingbureau dat erop is gebrand om bedrijven, die zich bezig houden met schoon en veilig (drink)water en duurzame initiatieven, bij te staan in hun marketing. Bedrijven in de watertechnologie en aanverwante maakindustrie hebben namelijk een belangrijk doel voor ogen: de wereld schoner maken en waterschaarste voorkomen. “Wij vinden dit net zo belangrijk en willen graag laten zien wie deze bedrijven ‘merkelijk’ zijn”, aldus Ruth.

Onze specialisten
Sandra Arkesteijn foto close up grijs
Sandra Arkesteijn
Arkesteijn
Marketing & strategie
Tine zw-wit
Tine van Knijff-van Hijum
Kijk op Uitgevers/OF
(Hoofd)redactie
foto Sicco
Sicco Huisman
Rabobank
Duurzaam ondernemen
Jacqueline Brouwer
Jacqueline Brouwer
Brouwer Advocatuur
Advocaat
KIES KOERS_Ymkje de Vries-ZW-W
Ymkje de Vries
Kies Koers
NLP Coaching trainer en Hypnose trainer
Nick Betgem-web
Nick Betgem
Office IT
IT specialist
Karin Rientjes Rientjes Notariaat Sneek zwart wit
Karin Rientjes
Rientjes Notariaat
Notaris en Scheidingsmediator
Menno Bakker Hoofdredacteur OF
Menno Bakker
OF/Narvic
Hoofdredacteur OF
Peter Scherjon MKB Beter
Peter Scherjon
MKB Beter
Ondernemerschap en leiderschap
COVERFOTO_Kuipers Verzekeringen_ZW-w
Kuiper Verzekeringen
Kuiper Verzekeringen
Specialist verzekeringen
En Beter-Bert Hendriks-ZW-w
Bert Hendriks
&beter
Ontwikkelt mens, werk & organisatie
Kenneth Smith_Hr H Roelfsema
Hans Roelfsema
Kenneth Smit
Persoonlijke ontwikkeling
Gerke-Wispelwey-Buro-360-gr
Gerke Wispelwey
Buro360
MKB Adviseur & meedenker
ate van der meer
Ate van der Meer
Snakeware
Internet en Marketing specialist
Martin van der Meulen Team Communicatie
Martin van der Meulen
TEAM Communicatie
Marketing en communicatie
Tandarts-Implantoloog-Frank
Frank Post
Kliniek Tandheelkunde Sneek
Tandheelkunde en Healthcare
Wim behage Accent Automatisering Sneek
Wim Behage
Accent Automatisering
ICT-specialist
Jaap Adamse - Meneer Regezma BV
Jaap Adamse
Meneer Regezma BV
Re-integratie en Gezondheidsmanagement
Bas-Jan 't Jong Inaday merken en patenten Heerenveen
Bas-Jan 't Jong
Inaday Merken en Patenten
Patenten en merken adviseur
Jan-Willem-Sietsma-Technaut
Jan Willem Sietsma
Technaut
Duurzaam ondernemen