Het wordt steeds lastiger om goede medewerkers te vinden. Ook digital agency TRES ervaart dit, waardoor er een groeiend aantal vacatures voor developers open staat. Al tijdens de opleiding worden ICT-studenten uit alle hoeken benaderd. Waar veel bedrijven torenhoge salarissen, bonussen of leaseauto's aanbieden, gelooft TRES juist in het creëren van een geweldig werkklimaat. Medewerkers optimaal faciliteren in wat ze nodig hebben, veel uitdaging bieden, werken met de nieuwste tools en de mogelijkheid geven tot doorontwikkeling.
Goed werkgeverschap tastbaar maken
"De tevredenheid van medewerkers bij TRES is dé belangrijkste basis voor tevreden klanten, groei, winstgevendheid en allerlei andere zaken die we willen behalen." aldus Marco van der Voorn, algemeen directeur bij TRES. ‘Goed werkgeverschap’ is een abstract begrip. Om dit tastbaar te maken liet het bedrijf het medewerkersonderzoek van Great Place to Work uitvoeren. René Brouwers, directeur van Great Place To Work Nederland over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Deze aanpak hanteren wij wereldwijd in 60 landen bij jaarlijks ruim 7.000 organisaties.”
Van der Voorn: “Het onderzoek heeft ons niet alleen inzage gegeven hoe TRES scoort op de lat van goed werkgeverschap, de score was ook dusdanig dat we Great Place to Work gecertificeerd zijn. Daar zijn we natuurlijk enorm blij mee!”
Annebeth Spakman, human capital manager bij TRES, vult aan: "Eén van onze kernwaarden is 'Samen'. Want in je eentje bereik je niet zoveel. Dat we nu gecertificeerd zijn als Great Place to Work onderstreept dat. Je hebt je collega's, partners en opdrachtgevers hard nodig. We gaan voor elkaar door het vuur, vertellen elkaar de waarheid en vieren successen met elkaar. Dat zit echt in ons DNA.” Met de nieuwe inzichten hoopt TRES voor huidige en potentiële nieuwe werknemers een nog betere werkgever te worden