MAS Outreach gaat verder als Blauwe Zone

juni 17, 2019

‘Het is een heel proces geweest’, zegt Henry de Boer algemeen directeur en partner bij Blauwe Zone. ‘Anderhalf jaar geleden zijn we als team bij elkaar gaan zitten met de vragen: wat gaan we doen en hoe gaan we verder? Willen we ons specialiseren of blijven we een full service bureau? En hoe zit het eigenlijk met onze eigen manier van communiceren? Toen ook nog duidelijk werd dat we een groter pand nodig hadden, was het helder: we pakken dit grondig aan.’

Begrijpen als essentie

‘Wat we normaal met klanten doen – van strategie tot en met conceptcreatie en uitvoering – deden we nu met onszelf. De essentie van ons bedrijf was ons gelukkig al heel snel duidelijk: begrijpen en begrepen worden. Communicatie is meer dan informeren. Voor ons is communicatie pas van waarde als die begrepen wordt door de ander. En wij kunnen pas begrijpelijke producten maken als we zélf begrijpen waar het over gaat. Bij Blauwe Zone willen we de wereld daarom begrijpelijk maken. Een wereld waarin we elkaar begrijpen is bovendien een fijne plek.’

Blue Zones

Die fijne plek werd inspiratiebron voor de nieuwe naam van het communicatiebureau. De Boer: ‘De wereld telt vijf zogenoemde Blue Zones, plekken waar mensen langer, gezonder en gelukkiger leven dan elders op de wereld. Kortom: fijne plekken om te vertoeven. Onze nieuwe naam Blauwe Zone is hiervan afgeleid. De negen principes die de Blue Zones gemeen hebben, zijn ook onze principes. Nee, we hebben niet de pretentie dat we vanuit de Schrans nummer 26 de wereld verbeteren, maar we kunnen wel een fijne plek creëren. Voor onze medewerkers én voor onze klanten. We willen met ons werk een steen in de vijver gooien, de wereld beetje bij beetje mooier maken. Dat doen we samen met onze klanten. De ‘we' van Blauwe Zone is daarin een heel belangrijke: onze klanten en wij – we vormen een team.’

Volgens de algemeen directeur kunnen klanten van Blauwe Zone dezelfde kwaliteit verwachten als eerst. ‘Natuurlijk. We zijn niet ineens een ander bureau. We werken met dezelfde mensen, hebben dezelfde ervaring. Klanten kunnen nog altijd bij ons terecht voor het hele communicatiespectrum: van strategie en conceptcreatie tot de fysieke uitvoering. Zowel online als offline. Dat is een bewuste keuze. We hebben onszelf de vraag gesteld: willen we de architect, de aannemer of beiden ineen zijn? We kozen voor het laatste. Omdat we weten dat dit het meest waardevol is voor onze klanten.’

Meer informatie over Blauwe Zone is te vinden via www.blauwe.zone.

Delen via

Vergelijkbare berichten