Nieuwe speerpunten: Romantisch Oost-Friesland, Friese IJsselmeerkust en Afsluitdijk
De Vakantiebeurs in Utrecht, van 11 tot en met 16 januari 2011, krijgt de primeur van de nieuwe thematische “roadshow” waarvan ook een dieplader met een groot motorjacht deel uitmaakt. Daarna gaat de karavaan naar de Vakantiesalon in Antwerpen (27-31 jan. 2011) en Boot in Düsseldorf (22-30 jan. 2011).
“Een zeiler heeft belangstelling voor de IJsselmeerkust of de Friese meren, een Drenthe-fan zal oog hebben voor het romantische Oost-Friese boomwallenlandschap en een liefhebber van cultuur en natuur zal de nieuwe Markant Friesland-museumroute rondom Dokkum willen rijden,” licht directeur Albert Hendriks van Friesland Holland toe.
Stands met stopkracht
Bij Friesland Holland wordt gewerkt aan dertien zogenaamde formulestands van 3 x 3 meter op ruim 160 vierkante meter in hal 11, nabij het eveneens nieuwe proef- en productpresentatiepodium. Ottenhome Heeg ontwikkelt een afzetsysteem voor het ten toon te stellen motorjacht dat met een dieplader wordt vervoerd en zonder kraan kan worden gelost.
“De themastands stralen gericht stopkracht uit op bezoekers in de gangen. Ze hebben alle een eigen huisstijl, maar staan wel bijelkaar in de buurt,” aldus Hendriks. “Je maakt als het ware een wandeling door Friesland. Iemand toert graag op de fiets door Nederland en zal bij de stands van de Elfstedenroute, de Markant Friesland Route of Romantisch Oost-Friesland halt houden, omdat in die stands fietsen staan en de wanden fietsers en een route uitbeelden. Veel bezoekers komen gericht voor de Friese Elfsteden: zij stappen recht op de grote Elfsteden-stand af met de waterpoort van Sneek als blikvanger. Watersporters lokken we met een tien meter lang motorjacht in de stand van onze formule Boat Charter Holland. En natuurlijk is er de bekende Friesland Holland-stand met alles erop en eraan.”
Friesland Holland gaat met de formules op tournee door Nederland, België en Duitsland. Op het programma staan niet alleen grote watersport- en vakantiebeurzen, maar ook fietsenzaken en een twintigtal winkelcentra, waaronder veertien drukbezochte shoppingmalls in Duitsland.“Wij gaan daarheen waar mensen zijn. Men zal ons dus vaak als standwerkers op straat zien.”