Autocoureur en zakenman Tom Coronel zorgt voor volle zaal bij Montagna d’Oro

Eigenaar René Goudberg van Montagna d’Oro had alles uit de kast gehaald om er een topavond van te maken. De ‘oh’s  en ah’s’ waren niet van de lucht. René is al 15 jaar actief in de autobranche, maar zit pas sinds een paar jaar in Oosterwolde. Het werd duidelijk dat hij van zijn passie zijn werk heeft gemaakt. Vol enthousiasme deelde hij een verhaal bij iedere auto. De ca 60 aanwezigen waren blij verrast door het veelzijdige aanbod van 35 klassieke Italiaanse auto’s. “Wow, mijn eerste liefde!” zei iemand toen hij de showroom binnen stapte.

E-tail en retail

Naast bekend autocoureur is Tom Coronel ook succesvol ondernemer. Zijn onderneming groeide de afgelopen jaren van de zolderkamer uit tot een bedrijf met een omzet van meer dan 48 miljoen per jaar. Hij heeft talloze webshops voor allerlei artikelen. Vanavond hield hij middenin de showroom van Montagna d’Oro een flitsende presentatie over online winkelen. “E-tail en retail kun je niet meer los van elkaar zien” gaf hij aan. Met aansprekende voorbeelden deed hij uit de doeken hoe je als moderne ondernemer gebruik kunt maken van internet. ‘Omdat het kan’ was een tekst, die regelmatig voorbij kwam.

Groot netwerk

Tom was e-Commerce man van het jaar 2011 en is typisch een voorbeeld van iemand die zijn grote netwerk, opgebouwd dankzij het autocoureurschap, succesvol inzet en ingezet heeft. Een groot netwerk kun je bereiken door overal je gezicht te laten zien, zowel online als offline. “Wees actief op social media en ontdek de mogelijkheden” raadde hij iedereen aan. Ook als je toevallig geen autocoureur bent, kun je voor weinig geld een groot netwerk opbouwen. Vervolgens gaat het om de creativiteit.

Persoonlijke uitleg

Zo ontdekte Tom de kracht van filmpjes op You Tube. Filmpjes worden graag bekeken, zijn altijd duidelijk, kunnen snel gedeeld worden en blijven altijd vindbaar. Zelf zette hij zijn eigen vader in bij het uitleggen van de werking van een koffieautomaat, waarvoor hij ook een webshop heeft. Deze persoonlijke uitleg wordt door de kijker erg gewaardeerd, waardoor hij of zij het filmpje weer gaat delen. Op die manier stijgt de populariteit van zo’n filmpje. Bovendien zorgen de  juiste zoekwoorden én het feit dat de concurrentie het niet zo doet, ervoor dat het filmpje hoog in de zoekresultaten bij Google verschijnt.

Na de presentatie van Tom Coronel was er nog een worst-, kaas- en bierproeverij, gesponsord door Montagna d’Oro. JBN had naast haar eigen leden ook de leden van Overwerken en de Commerciële Club Ooststellingwerf uitgenodigd. Al met al was het een geslaagde netwerkavond, die door de aanwezigen werd gewaardeerd prachtige rapportcijfers.

Delen via

Vergelijkbare berichten