‘Beautiful Holland’: promotie oude én nieuwe stijl

december 28, 2015

Promotieboek

Beautiful Holland is een boek over verleden, heden en toekomst van heel Nederland. ‘Het boek laat zien dat Nederland zoveel meer te bieden heeft dan Rembrandt, tulpen, fietsen, molens en water’, aldus een begeleidende promotietekst. Kortom: een promotieboek over Nederland en dus was het helemaal niet zo gek dat premier Mark Rutte himself in juli het boek in ontvangst nam in het Grand Hotel Amrâth Kurhaus Scheveningen. Het was directeur van NBTC Holland Marketing, Jos Vraken, die het boek aan de premier mocht uitreiken. Rutte: “Kom Jos. Wijzen in het boek en lachen voor de foto, dat heb ik van Hans Wiegel geleerd.”

Tien talen

Vervolgens werd het eerste Chinese exemplaar door de premier overhandigd aan ambassadeur Xu Chen. En daarmee is nog niet alles gezegd, want het boek wordt niet alleen in het Nederlands en Chinees uitgegeven, maar in tien talen. Daarmee wordt het boek een leuk relatiegeschenk, om bij export-uitjes mee aan te komen, zou je zeggen. En dat met Friese Meren, maar ook Rotterdam, Armin van Buren en André Rieu.

Old School marketing op ouderwets papier? Nou nee, niet helemaal. Het boek bevat namelijk ook nog 40 zogenaamde Layar filmpjes. Door met de smartphone een pagina te scannen komen er andere beelden tot leven.

Delen via

Vergelijkbare berichten