Social Media
Hoe krijgt de juiste kandidaat de vacaturevideo te zien? Bijvoorbeeld via social media als YouTube, Facebook, Google +, Instagram en Linkedin. Mensen kunnen elkaar op de vacature attenderen door deze te delen en door anderen te taggen. De advertentiemogelijkheden op social media bieden geweldige kansen. Het is mogelijk om mensen op heel specifieke kenmerken te targeten. Zo kun je als bedrijf heel nauwkeurig bepalen wie je advertentie te zien krijgt. En je kunt directe responsmogelijkheden inbouwen om snel in gesprek te komen met kandidaten.
Vacaturevideo
Op de eigen website van een werkgever is de vacaturevideo een waardevolle aanvulling op de vacaturetekst. Op jobboards kan een link naar de video geplaatst worden. Bovendien heeft een vacaturevideo een PR-functie: geïnteresseerden krijgen op een andere manier een kijkje in de keuken van je bedrijf en zien de mensen achter het bedrijf. Dat geeft vertrouwen.” Aldus Els Edes van Loopbaan.tv.
Els Edes
Els Edes is de regisseur (en oprichter en eigenaar) van Loopbaan.tv. De achtergrond van Els is die van marketing- en communicatieadviseur en maker van promotiefilms (edes.tv). De afgelopen jaren heeft zij zich in het HR-vak verdiept, onder andere als bestuurslid van NVP Noord Nederland, een HR-netwerk.