Wietse Numan van Numan Assurantiën: Het belang van een vertrouwd gezicht

april 3, 2018

Numan Assurantiën geeft onafhankelijk advies bij de keuze voor een verzekeringspakket. Die keuze  kan per persoon of bedrijf verschillen en daarom kan de klant maatwerk verwachten. Naast het adviseren en regelen van het verzekeringspakket, wordt ook het beheer hiervan door Numan Assurantiën uitgevoerd. Dit doen ze voor zowel ondernemers als voor particulieren. Klanten die tegen schade aanlopen, kunnen erop rekenen dat ze op een overzichtelijke manier door het  hele proces worden begeleidt; vanaf de schademelding tot aan de uiteindelijke uitkering. Het familiebedrijf bestaat al sinds 1950, dus er zijn voor de inmiddels derde generatie Numan weinig geheimen meer met betrekking tot de risico’s waar met name ondernemers mee te maken kunnen krijgen.

Vertrouwd gezicht

“Er zijn veel veranderingen in ons vakgebied”, geeft Numan aan. “Wij gaan zeker met de tijd mee, maar niet alle ontwikkelingen vind ik even positief. Dan doel ik onder andere op de schaalvergroting bij banken en verzekeraars en de daarmee samenhangende afstand tot de klant. Kantoren in de regio verdwijnen en er wordt steeds meer aan ondernemers gevraagd om zelf hun zaken via internet te regelen. Een vaste contactpersoon hebben ze in veel gevallen niet meer. Dat vertrouwde gezicht is er bij ons wel. Internet biedt geweldige mogelijkheden maar het kan geen maatwerk leveren of inspelen op persoonlijke en specifieke situaties. Ik kan dat wel. Ik vraag door en omdat ik ‘tussen de regels door’ kan luisteren, vind ik ook daar mijn informatie. Wij bieden op onze website dan ook geen afsluitmodules aan omdat wij graag het contact met onze klant opzoeken. Veel klanten bij ons waarderen de persoonlijke benadering van Numan Assurantiën.”

“Ik denk dat ondernemers gebaat zijn bij persoonlijk advies van een betrokken adviseur”, gaat Numan verder. “Grote organisaties kunnen dat niet leveren. Daarnaast is digitaal advies niet specifiek. Er worden complete, gestandaardiseerde, verzekeringspakketten aangeboden die niet altijd aansluiten bij de expliciete behoeften van de klant. Ondernemers dekken zo risico’s af, maar in sommige gevallen zijn dat risico’s die ze helemaal niet lopen. Dat is zonde en kost onnodig geld. Als het niet regent, heb je ook geen paraplu nodig lijkt me. Ik houd van duidelijk en transparant advies, praat niet om de hete brij heen.”

Mensenwerk

Numan zit al zo’n 25 jaar in het vak, maar de sleet zit er nog geenszins op. “Het contact met mijn klanten blijft een mooi onderdeel van mijn werk. Als iemand met de handen in het haar bij me komt en ik de klant door middel van juist advies weer verder kan helpen, dan geeft me dat nog altijd veel voldoening. De dankbaarheid van een tevreden klant, daar doe ik het voor, dat maakt me trots. Als ik dan zomaar ineens een taart, vleespakket of een flesje wijn krijg, dan weet ik dat we iets helemaal goed doen.”

Delen via

Vergelijkbare berichten