Business Voice Heerenveen richt zich op startende ondernemers die voor het op- of doorstarten van hun bedrijf een beroep willen doen op de ondersteuning van een coach. De acht deelnemers werden in aanloop naar het evenement geholpen bij de voorbereiding van hun pitch door pitchcoach André Jager In die tijd moesten ze duidelijk maken wie ze zijn, wat ze doen en wat hun ‘hulpvraag’ is. Zes coaches konden, net als bij het tv-programma, hun stoel draaien om aan te geven dat zij de deelnemer willen coachen.
Meerdere deelnemers ‘verdienden’ zo een businesscoach. De coaches kozen ook een overall-winnaar. Nieuw wat dit jaar dat er ook een publieksprijs werd uitgeloofd. Beide werden gewonnen door Willeke Philips van Saar aan huis. De coaches verwoordden hun keuze als volgt: “Als ondernemer moet je doorzettingsvermogen hebben, in de pitch bewees Willeke deze te hebben. Naast het concept, dat zeker een toekomst zal hebben in de toekomstige vergrijzing, waren de bevlogenheid van Willeke tijdens de presentatie en dat waar ze voor staat de doorslag!”. De coach die Willeke gaat begeleiden is Hilda de Haan van Cross Media Communications Group uit Heerenveen.
Net als tijdens de vorige editie reikte Rabobank Heerenveen – Zuidoost Friesland een stimuleringsprijs uit van € 2.500 voor een ondernemer die veelbelovend is op het gebied van duurzaamheid of innovatie. Deze prijs ging naar Evert Wilstra van Sprintwolf. Zijn reactie: “Ik ben echt in een stroomversnelling gekomen door deelname aan dit evenement. Dat voelt erg goed, en dan ook nog zo’n prijs winnen!”
Nieuw was een bijdrage van studenten van het Friesland College die hun eigen business-idee konden pitchen en vragen en tips kregen van het publiek.
Meer informatie over het (volgende) evenement is te vinden op www.businessvoiceheerenveen.nl