Bedrijven Contactdagen in 2012 voor de 29ste keer

Bcd.nl

Allereerst is er de vernieuwde website, het startpunt voor een deelname of bezoek. Het kersverse logo, de simpelere indeling en de nieuwe huisstijl zorgen voor de juiste look and feel, maar ook voor een verbeterde vindbaarheid van informatie.

Voor en door ondernemers
De BCD betrekt standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij de organisatie, om beter te kunnen inspelen op hun wensen en samen een prachtevent neer te zetten. Een symbolisch voorbeeld is de logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden van de LinkedIn groep Bedrijven Contactdagen stemden op hun favoriete logo voor de BCD. Het winnende logo prijkt nu op de nieuwe site.

Samen brainstormen

Willem van Muylwijck, directeur: “Via Twitter en onze LinkedIn groep, die al zo’n 800 leden telt, komen we graag te weten wat onze relaties verbeterd willen zien.” Behalve online zal ook op de beursdagen zelf via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input gevraagd worden. “We denken graag samen na over hoe we de kwaliteit van de gesprekken op zo’n dag kunnen verhogen, met als doel resultaat halen uit netwerken”, aldus Willem van Muylwijck.

Voor iedereen toegankelijk
Ook nieuw op de komende 29ste editie is een plein voor (startende) ondernemers zonder personeel. Een groep, waarvoor het lastig is een beursdeelname financieel te dragen. Speciaal voor hen ontwikkelde de BCD een lowbudget plein, waarop zelfs ook deelname op één beursdag mogelijk is. Zo kunnen ondernemers al voor € 295,- een eigen plek op de Bedrijven Contactdagen verkrijgen. Een ontmoetingsplaats voor klantrelaties, maar ook een kans om met andere deelnemers van dit plein een goed gesprek te voeren.

Meer creativiteit op de beursvloer
Langzaamaan zouden eigenlijk de standaardstands moeten verdwijnen van de beursvloer, vindt Willem van Muylwijck. “Wij willen deelname met bijzondere stands stimuleren. Door bijvoorbeeld een jaarlijks terugkerende wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele, sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer.”

Informatiemiddagen op locatie voor geïnteresseerde standhouders

Resultaat halen uit een beursdeelname vraagt om een goede voorbereiding. De BCD gaat haar standhouders hier meer in begeleiden, onder andere via filmpjes waarin aandacht wordt besteed aan belangrijke beslissingen die standhouders moeten nemen, willen ze echt resultaat uit de beurs halen. Om bovendien laagdrempelig informatie te verstrekken over de kansen die de Bedrijven Contactdagen biedt, worden informatiemiddagen georganiseerd op locatie. Op 28 oktober in Sneek, op 4 november in Drachten, op 11 november in Joure en op 18 november in Leeuwarden. In een persoonlijk gesprek worden de mogelijkheden dan doorgenomen.

Delen via

Vergelijkbare berichten