Het familiebedrijf is al vier jaar een geliefde plek onder de lokale bevolking en toeristen, maar toch kwam het winnen van deze titel en het mooie investeringsbedrag als een verrassing voor Fardau en Jildou: ‘Dat meen je niet. Serieus? Het is fantastisch. We hebben er veel aan gedaan met onze grote achterban. Vrienden, familie, klanten we hebben iedereen gevraagd te stemmen en kregen support vanuit alle hoeken. Van vaste klanten konden we iedere dag een stem verwachten. Het cafetaria is ooit door onze opa begonnen, toen door onze vader overgenomen en nu zijn wij als zussen aan de beurt. De geldprijs gaan we investeren in het pand. We hebben al een mooie locatie, maar we kunnen alles nog mooier maken door een nieuw terras. Met nieuwe aankleding wordt het straks vast nog drukker!’
Horecazaken staan te springen om prijzengeld
Brongers Cafetaria Zus & Zo maakt, naast het winnen van de regionale prijs, tevens kans op de nationale titel. Dat horecazaken staan te springen om het mooie investeringsbedrag te winnen, blijkt uit de cijfers: landelijk meldden 11.547 zaken zich aan om kans te maken op een van de forse geldbedragen, met 100.000 euro als ultieme hoofdprijs bij het behalen van de eerste plaats. In totaal heeft de verkiezing tot en met 1 juli reeds 61.900 stemmen van consumenten binnengehaald.
De terrasverkiezing van Lipton loopt nog tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de landelijke top drie bekend wordt gemaakt. Consumenten kunnen hun stem uitbrengen in de online stemomgeving, waar men terecht komt door onder andere QR-codes op de Lipton Ice Tea flesjes en verpakkingen te scannen.