De stand van Congresstad Leeuwarden is tijdens de zakelijke beurs EMIF in Brussel zeer goed bezocht. Potentiële congres- en eventorganizers toonden échte belangstelling voor de nieuwste congreslocatie in Nederland.
De combinatie van zeer goede hotel- en congresfaciliteiten en volop leisure-mogelijkheden rondom de stad bleek een eyeopener. “Voor velen is Leeuwarden en Friesland toch nog onbekend; er valt dus nog een wereld te winnen” zegt Jant van Dijk van Congres Bureau Friesland.
Volgende week worden alle geregistreerde bezoekers aan de stand nogmaals per post en/of per mail uitgenodigd voor een bezoek aan Leeuwarden . De vijf ondernemers uit de stad leggen dit voorjaar de rode loper uit om ze met alle egards twee dagen te ontvangen. “Dan proberen we de mensen over de streep te trekken hun congres, evenement, vergadering of productpresentatie daadwerkelijk in de Friese hoofdstad te laten plaatsvinden” aldus Wilco Camp van het WTC Mice.
Tijdens EMIF op 17 en 18 maart 2010, Tour & Taxis Exhibition Centre in Brussel presenteren Eden Oranje Hotel, Grand Hotel Post-Plaza, WTC Expo, WestCord WTC Hotel en Congres Bureau Friesland, in samenwerking met Marketing Leeuwarden en Fryslân Marketing, zich als Congresstad Leeuwarden.
Marketing Leeuwarden is de stadsmarketingcampagne van de Friese hoofdstad. Marketing Leeuwarden wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie, Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, het Ministerie van EZ, samenwerkingsverband Noord-Nederland, gemeente Leeuwarden, provincie Fryslân en door het lokale bedrijfsleven.