Het blijft een gevoelig onderwerp maar 1 op de 8 vrouwen krijgt eens in haar leven met borstkanker te maken. En dan is het ineens heel lastig om goed passende kleding te vinden voor “je nieuwe lijf”. Zeker wanneer je net geopereerd bent is alles vaak er gevoelig. En je wilt natuurlijk niet altijd in slobbertruien rondlopen om de boel te verdoezelen. Je bent nog steeds die mooie vrouw, en wilt ook nu goed gekleed voor de dag komen. Ik help deze vrouwen weer stevig in de wereld te zetten, aldus Chantal.
Wat Lobstarâ zo uniek maakt is dat ik alles zo ontwerp dat de kleding niet draait en trekt rondom het asymmetrische lichaam. De halslijnen zitten perfect, de stoffen zijn zacht en de shirts hebben een hoog draagcomfort.
Het mooie is dat Chantal met haar ontwerpen ook een positieve invloed heeft in het terug winnen van zelfvertrouwen en een belangrijke bijdrage levert aan het acceptatieproces. Als je er leuk uitziet, zit je lekkerder in je vel, het geeft je zelfvertrouwen en dit beïnvloedt het proces positief.
Dit is wat ik van mijn klanten terug krijg. Een mooier compliment is er niet!
Wereldwijd is Lobstarâ het enige bedrijf wat speciaal voor deze doelgroep ontwerpt en in confectie produceert. Lobstarâ klanten bevinden zich over de hele wereld, van Europa, Amerika tot New Zeeland. Ik werk er hard aan om dit creatieve concept internationaal uit te rollen. Want dit probleem beperkt zich niet alleen tot Nederland. Nu sta ik met Lobstarâ in de finale van De Jonge Ondernemersprijs van het Noorden.
De Jonge ondernemersprijs (JOP) is een initiatief van het Jong Bedrijven Netwerk Fryslân, Jong bedrijven Netwerk Groningen en het Jong Bedrijven Netwerk Drenthe. De felbegeerde JOP bokaal wordt dit jaar voor de tiende keer uitgereikt en met deze prijs wil de organisatie veelbelovende ondernemers uit Groningen, Drenthe en Friesland een extra stimulans geven. Het is een evenement wat steeds meer aanzien krijgt en het is inmiddels een begrip.
Het is een fantastisch traject waar heel wat aan vooraf is gegaan om zover te komen. Naast de jury presentatie moesten de finalisten pitchen (2-minuten presentaties) bij verschillende netwerkclubs. Een spannende strijd onder de Friezen want het publiek kon haar stem uitbrengen. Chantal heeft alle pitches gewonnen en dat is fantastisch want het telt voor 25% mee in de eindscore. Ook wordt er verwacht om zoveel media aandacht te genereren in zowel de krant, radio als op televisie. Een pittige klus die voor 20% mee telt in de eindscore. Momenteel kan er gestemd via Sms wat ook weer mee telt voor de eindscore (5%). Voor de laatste opdracht hebben we een case voor gelegd gekregen welke we moeten uitwerken en presenteren aan de jury. Dit alles èn de presentatie aan een volle zaal tijdens de finale dag tellen mee in de berekening van de eindscore.
Per provincie wordt er 1 winnaar gekozen en één van deze drie wordt de overall winnaar en wint Dé Jonge Ondernemersprijs van het Noorden. De sms actie loopt tot 18 november en de tussenstanden kunnen gevolgd worden op smote.nl/jop/