Strijders van het eerste uur
Het was een bijzonder mediamoment, daar in het WTC. Veel vertegenwoordigers van de media zagen hoe de Club2018-leden, door Ton F. van Dijk aangemerkt als de ‘strijders van het eerste uur’, de speciale sponsorkist in ontvangst namen. Club2018 is een sponsorprogramma van Leeuwarden-Fryslân 2018 dat zich met name richt op ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf. Wie een bedrag van 2.018 euro betaalt, doet mee en steunt de organisatie in haar ambitie om in het jaar 2018 een al in opzichten geslaagde Culturele Hoofdstad van Europa te zijn. “Wij, de ondernemers, spelen een belangrijke rol in het succes van Culturele Hoofdstad. Als we bijvoorbeeld onze producten voorzien van een logo helpen we mee om de aandacht voor dit project breed uit te dragen. In binnen- en buitenland”, aldus Heleen Sonnenberg van Weduwe Joustra (Sneek). Wie er verder waren? Toch al teveel om op te noemen. We zagen Ate van der Meer van Snakeware, we zagen de schoonmakers van Asito, we zagen Haaima-Hylkema Peugot en Merkmakers
OF officiële mediapartner 2018
In het rijtje van ‘strijders van het eerste uur’ viel ook op: de aanwezigheid van Ondernemend Friesland. OF is dan ook officieel mediapartner geworden van het evenement. “Een prachtig evenement waar volop kansen voor ondernemers liggen. Daar moet je als crossmediaal kanaal bij zijn”, aldus uitgever Willem Brouwer. Hoofredacteur Menno Bakker, aanvullend: “We zijn al ver voor de uitverkiezing van Leeuwarden een warm pleitbezorger geweest van het evenement. Dat wil niet zeggen dat wij als mediapartner klakkeloos en kritiekloos promotieverhalen zullen publiceren. Wij zouden het fantastisch vinden wanneer het evenement kan helpen bij het versterken en uitbouwen van een open en innovatieve en creatieve cultuur. Daar hoort een positief kritisch zakenplatform bij, waar debat is, informatie is en inspiratie. Wij zijn van plan dat met OF te bieden.”
OF biedt inmiddels een breed pakket aan communicatiemogelijkheden, zo licht Brouwer toe. “We hebben natuurlijk ons magazine, met een oplage van 7.000 exemplaren. Maar we hebben ook de online versie op onze website, die gemiddeld ook nog eens zo’n 8.000 keer online wordt gelezen. Daarnaast we hebben onze social mediakanalen Twitter, Linkedingroep, Linkedin pagina, Facebook pagina en Google+ pagina waarmee we gezamenlijk zo’n tienduizend ondernemers, bestuurders en managers bereiken. En dan hebben we nog ons TV-kanaal OFTV, dat steeds vaker wordt bekeken. Via al die kanalen kunnen ondernemers hun speciale 2018-acties en producten onder de aandacht brengen. Belangrijk daarbij is ook dat wij resultaten meten en monitoren. Zo kunnen we concrete resultaten laten zien.”
Noot van de redactie: wie nu al eens wil kijken hoe zo’n integrale benadering van mediakanalen voor hem of haar kan werken, kan contact opnemen met de adviseurs van OF, of loop vandaag nog langs bij de OF stand tijdens TEL.

