“We willen namelijk gewoon doen waar we goed in zijn. Dan volgt de groei vanzelf wel, blijkt.” Waar zijn ze bij CTNET dan zo goed in? “We verzorgen de totaaloplossing voor bedrijven die hun IT willen outsourcen, zijn in feite de IT-afdeling van een bedrijf.”
Samenwerking met Thialf
En dan hebben we het bijvoorbeeld over bedrijven als Thialf. Met de directie van de schaatstempel is onlangs net afgesproken dat Welling en zijn team de activiteiten uitbreiden. “We deden al een deel van de IT, maar gaan nu alles voor Thialf verzorgen. Dat is natuurlijk mooi nieuws.”
CTNET richt zich op de zakelijke dienstverlening, de eerstelijns zorg en productiebedrijven. “Voor de laatste doelgroep hebben we een mooie samenwerking met Brainsquare, zodat we ook de hele hosting op maat kunnen verzorgen. Als je dan ziet dat een grote fabriek met zo’n tachtig werkplekken gesmeerd draait omdat wíj ons werk goed doen, dan geeft dat veel voldoening”, stipt Welling een reden aan waarom hij zijn werk zo fijn vindt. “Het is mooi dat we bedrijven verder kunnen helpen.”
Steeds meer in de cloud
Steeds meer zaken zullen in de toekomst in de cloud gedaan worden, weet Welling zeker. “En dan is het belangrijk dat dat goed en vooral ook veilig gebeurt. Daarom is security en certificering ook heel belangrijk. We willen daarin graag de regie nemen voor onze klanten.” Daarnaast wil CTNET zich focussen op netwerk en telecom. “Door steeds meer aansluiting te zoeken bij grote partijen.”
Servicedesk de kern
Bij alle werkzaamheden is de servicedesk het belangrijkste onderdeel van het bedrijf. “Die medewerkers moeten onze klanten van haver tot gort kennen, zodat we ze snel van dienst kunnen zijn. Daarom zorgen we ook dat de servicedesk altijd goed is bemand. De servicemedewerkers zijn het aanspreekpunt voor onze klanten; daar moeten ze op kunnen vertrouwen.”