De BCDN innoveert

januari 7, 2020

Kuperus: “Afgelopen jaar was al te zien dat ook wij volop innoveren: we hebben onze huisstijl veranderd en de opzet al enigszins gewijzigd.” Dit jaar is één van de grootste veranderingen dat er vier hoofdthema’s zullen zijn, met elk een eigen podium: Energie, Talent, Vitaliteit en Innovatie. Dit zijn vier thema’s die momenteel in elke onderneming of gemeente een belangrijke rol spelen. “Ondernemers willen geïnformeerd en geïnspireerd worden, de beleving is echt belangrijker geworden”, weet Kuperus. “Ons hoofddoel is kennis delen: wij willen ondernemers in Noord-Nederland bij elkaar brengen en geïnformeerd en geïnspireerd weer naar huis laten gaan.”

Verbinding
Aan de hand van de hoofdthema’s wordt een interactief programma samengesteld, dat naar verwachting een bredere en meer diverse groep standhouders én bezoekers trekt. “De hele dag kunnen mensen aanschuiven voor lezingen, workshops en kennissessies.”
Aan elk thema wordt bovendien een ambassadeur verbonden. Voor het thema talent is die al gevonden: Leeuwarden Studiestad. “Veel mkb-ers vragen zich af hoe ze talentvolle werknemers kunnen aantrekken en behouden. Op ons talentpodium koppelen we ondernemers, studenten en young professionals aan elkaar, bijvoorbeeld door middel van speeddates.” Vol enthousiasme vervolgt Kuperus: “Het thema Vitaliteit leent zich enorm goed voor onderwerpen als werkdruk, leefstijl en voeding. Daar kunnen ook arbodiensten, coaches en verzekeringsmaatschappijen mooi bij aansluiten. Bij het thema Energie kunnen ook subsidie-experts aansluiten die ondernemers op de hoogte brengen van financieringsmogelijkheden. Kortom: je kunt bij ons informatie en kennis ophalen waar je na de beursdagen concreet mee aan de slag kunt gaan.”

Betrokkenheid
De nieuwe focus verdient ook een nieuwe opening: met een trendwatcher die aan de hand van de vier hoofdthema’s allerlei trends en ontwikkelingen kort en bondig bespreekt.  “Vervolgens gaan bezoekers de beurs op en ‘duiken’ ze de thema’s in.” Om van de BCDN een écht actief evenement te maken, is ook de inzet van de standhouders hard nodig. “Wij innoveren met hulp van onze partners en helpen op onze beurt standhouders met hun deelname: een paar weken vóór de BCDN geven we beurstrainingen en we adviseren ondernemers over de aankleding van hun stand en het actief neerzetten van hun innovaties.” Niet minder belangrijk is het betrekken van het eigen netwerk bij de beursdeelname, benadrukt Kuperus. “Als standhouder profiteer je van de aanwezigheid van andermans netwerken, zo kan jouw beursbuurman profiteren van jouw netwerk en zorgen we met z’n allen volop voor reuring en kennisdeling.”

Platform: het hele jaar actief
De BCDN is niet alleen een beurs en netwerkevenement, maar ook een platform dat het hele jaar door actief is. Op de website komen ondernemers aan het woord die niet alleen vertellen over wat hen inspireert. “Van vakkenvuller naar miljonair’ is zo’n verhaal dat erg tot de verbeelding spreekt en ondernemers enthousiasmeert.” Zowel op deze verhalen als op de nieuwe beursplannen wordt enthousiast gereageerd. “De nieuwe stijl wordt positief ontvangen. ‘Jullie zijn goed bezig!’ krijgen we als feedback. Vele partijen hebben dan ook al aangegeven weer aanwezig te zijn. Ook dat motiveert ons enorm om de plannen verder uit te werken en van de BCDN in 2020 een beleving te maken die alle aanwezigen nog lang zal heugen en inspireren.”

Nieuwsgierig geworden? Kijk op www.bcdn.nl

Delen via

Vergelijkbare berichten