De creatieve sector gebundeld in een nieuw bedrijf.

juni 17, 2015

“Als je de creatieve sector onder de loep neemt kun je in eerste instantie de tweedeling maken in bureaus die zijn gespecialiseerd in online of offline werk. Dat lijkt helder, maar als je verder kijkt kom je in een oerwoud van termen. Digital agencies, online advertising, Seo-specialisten, gaming, noem maar op. En dat is alleen nog maar de online kant. De offline kant kent tekstschrijvers, vormgevers, fotograven, videobedrijven en zo niet meer. Honderd speciaalzaken maken nog geen goede supermarkt!” aldus Heiner.

Creatieve supermarkt voor het MKB

Marcompagnon richt zich met name op het midden- en kleinbedrijf. Een sector waarvoor de grote reclamebureaus te duur zijn en iemand in dienst nemen voor communicatie en marketing net niet uit kan. Door alle expertises, die in een commerciële strategie voorbij kunnen komen, snel in te kunnen schakelen, treedt Marcompagnon op als die zogenaamde supermarkt binnen de creatieve industrie.

“Geen projecten zonder einde en torenhoge uurtarieven om het leger aan overhead te dekken, maar transparante en flexibele abonnementen. Iedere Euro die een MKB-er uitgeeft is een investering. Men wil weten waar hij of zij voor betaalt, helemaal binnen het MKB. De manier waarop wij werken voorziet hierin. Omdat de gemiddelde abonnementsduur een half jaar beslaat is voor ons de druk om te presteren hoog. Aan het einde van de rit tellen immers de resultaten. En ja, de flexibiliteit van deze aanpak maakt het inderdaad mogelijk dat het abonnement na een half jaar niet wordt verlengd. Dat is een risico, maar hoe vaak komt het wel niet voor dat een langdurige relatie tussen een bedrijf en een reclamebureau verwatert en eindigt in frustraties over kwaliteit en creativiteit?” aldus Heiner.

Delen via

Vergelijkbare berichten