De keuze van Wielinga

Hens Jansen van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden  geeft het toe: het is een koud kunstje om de winkel vol te leggen met alleen maar topwijnen. Maar wat heeft de shopmanager van Wijnkoperij Wielinga in Leeuwarden daar aan? “Ik moet toch ook handel hebben en de gemiddelde consument betaalt ongeveer 7 euro per fles.” De vinoloog weet wat zijn klanten wensen: een kwalitatief goed en vooral betaalbare fles wijn. In Connect Magazine doet hij zijn verhaal.

Over smaak valt niet te twisten. Wat een lekkere wijn is, wordt bepaald door de persoonlijke voorkeur. Alleen lekker en duur hebben niks met elkaar te maken. “Lekker is een subjectief begrip”, legt de shopmanager van Wijnkoperij Wielinga uit. “Lekker is een kwestie van smaak. Iemand die een wijntje van 2,95 euro van de Lidl lekker vindt, moet dat vooral blijven drinken. Maar kwaliteit en prijs houden wel verband met elkaar.”

Toch kun je al voor vijf a zes euro een wijn van goede kwaliteit in huis halen, meent Jansen. De winkel aan de Molenstraat en de kelders eronder staan er vol mee. Jansen: “Wij proberen een goede kwaliteit te leveren tegen een aantrekkelijk prijs. En iedere klant krijgt evenveel aandacht krijgt: of die nou komt voor een wijntje van vijf euro of voor één van 395 euro. Als iemand de volgende dag tachtig flessen wijn netjes ingepakt en voorzien van een fleurige strik nodig heeft, dan regelen wij dat die bestelling klaar staat. Dat kunnen wij beloven omdat we van elke wijn genoeg op voorraad hebben.”

Het gehele verhaal valt te lezen in Connect Magazine, editie 3

Delen via

Vergelijkbare berichten