De smaak van de Friese Wouden komt tot leven

Reden te meer om deze ‘smaakmakers’ te bundelen en voor het publiek in beeld te brengen in een levendig magazine: “Een culinaire reis door de Friese Wouden”.

Op woensdag 4 juli 2012 is bij Kwartier Noord in Katlijk een inspiratiebijeenkomst gehouden rondom het thema “Streekproducten en Smaak”. Daar is het eerste exemplaar van het magazine uitgereikt aan gedeputeerde Sietske Poepjes : “Dit is een mooi initiatief, dat goed past bij deze streek waar kwaliteit van leven en eten voorop staat. Ik hoop dat het magazine en de samenwerking er voor zorgen dat toeristen en inwoners nog beter de weg weten te vinden in dit mooie gebied.”

De streekproducten worden aangeboden in meerdere boerderijwinkels en op boerenmarkten. Ook worden de streekproducten door diverse restaurants verwerkt in allerlei smaakvolle gerechten. Daarmee wordt de regio letterlijk op de kaart gezet. In het magazine zijn diverse producenten van streekproducten uit het gebied samengebracht en gepresenteerd. Restaurants laten zien hoe ze met streekproducten overheerlijke menu’s bereiden en er worden tips gegeven welke smaakactiviteiten zonder meer een bezoekje waard zijn. Zo is er een Smaakfietsroute gemaakt en wordt iedere eerste zaterdag van de maand in Oldeberkoop de Friese Streekmarkt georganiseerd. De eerstvolgende op zaterdag 7 juli a.s..

Het magazine is een initiatief van het Toeristische Netwerk de Friese Wouden, in samenwerking met Tourist Info Fryslân en Fryslân Marketing. Het magazine wordt verspreid via o.a. hotels, restaurants en toeristische informatiepunten. De ambitie is om de smaak van de Friese Wouden de komende tijd te versterken en uit te bouwen.

In de regio Friese Wouden, Land van natuurlijk ritme, heeft het Toeristisch Netwerk Friese Wouden in de afgelopen periode meerdere initiatieven ontwikkeld om de regio beter op de kaart te zetten. Het Netwerk, een samenwerkingsverband van toeristische ondernemers, organisaties, waaronder Staatsbosbeheer en Landschapsbeheer Friesland, en de getrokken gemeenten, heeft zich ondermeer in het begin van het jaar gepresenteerd op de Vakantiebeurs te Utrecht en de Fiets & Wandelbeurs te Amsterdam en de Vakantiesalon te Antwerpen. Verder is er een gids uitgegeven voor de toervaarder, die gebruik maakt van de Turfroute en wordt hard gewerkt aan de profilering van de regio Friese Wouden via internet, ondermeer via www.BeleefFriesland.nl en www.TouristInfoFrysland.nl.

Delen via

Vergelijkbare berichten