De week van Eva Broersma (Relevant voor je Klant)

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Eva Broersma, Smarketeer bij Relevant voor je Klant. Hoe ziet haar agenda eruit en wat houdt haar bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

We zijn het enige SMarketingbureau in NL. Dat houdt in dat we eerst met sales afspraken maken over de commerciële doelstelling alvorens we marketing campagnes gaan optuigen. Onze expertise ligt voornamelijk in het opstellen van een data gedreven marketing strategie waarin we offline en online marketing werkzaamheden uitvoeren voor onze klanten. Denk aan het optimaliseren van websites, het plaatsen van social berichten en het organiseren van beurzen en toffe mailings. Vaak implementeren we daarbij ook slimme marketing automation systemen om de klantreis geheel te kunnen volgen.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Dat we onze klanten echt kunnen helpen! Waar ze zelf meestal geen weet van hebben maar wel behoefte aan. Wij krijgen energie van het verbinden van mensen en in ons geval sales en marketing personen die elkaar WEL begrijpen wat vaak resulteert in echte Smarketeers. Trainingen geven en onze expertise delen doen wij het liefst!

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Eigenlijk waar we nu staan alleen dan nog meer bij bedrijven in Friesland. Wij zijn hier anderhalf jaar geleden komen wonen (Heerenveen) en hebben daarom ook nog veel opdrachtgevers in de randstad. Het lijkt ons zo leuk om meer Friese klanten te hebben – lekker in de omgeving! Mijn man en ik zijn samen Relevant voor je Klant (en mijn man een echte Fries) dus dan kan hij los in zijn moedertaal en ik kan het nog beter/meer leren spreken 😉

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Oeeeei lastige vraag – want juist de afwisseling in de afspraken maakt mijn agenda zo fijn! Via teams hebben we bijvoorbeeld een afstemmingscall over een lopende campagne, maar ik heb ook twee “sales afspraken” staan waarbij ik het super vind om “de vraag achter de vraag” te stellen. Oh ja – je wilt een nieuw product op de markt brengen of meer met social media doen? Is dat zo of ben je eigenlijk op zoek naar een andere doelgroep voor je product? Ook mag ik weer in Drachten bij een vaste opdrachtgever zitten om met het sales team samen na te denken over een beurs die we gaan doen in November. Daar zit ik letterlijk bij aan het bureau en dat geeft enorm veel energie. (ze zitten ook in de laadinfra dus mooie woordspeling ;-). Maar ook de dag dat ik een hele dag training geef (meestal op een toffe locatie in Utrecht) heb ik ernorm veel zin in. Juist omdat er veel leergierige mensen binnen ons mooie marketing vak rondlopen die meer willen weten van de laatste trends… zo leuk om voor zo’n groep te staan!

Sorry – is het al duidelijk dat ik veel dingen leuk vind..? Juist dat maakt het ondernemerschap zo tof en dynamisch!

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Doe wat je leuk vindt en inspireer daarmee anderen! Alles wat je aandacht geeft groeit immers. Zoek de verbinding op en blijf vertrouwen houden in je eigen kunnen. Dan komt de rest vanzelf..

Vergelijkbare berichten