De week van Hans Dekker (byteffekt)

Het werk voor een ondernemer gaat altijd door. Maar toch, die maandag is wel een belangrijke dag. Het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Welke ambities hebben ondernemers? Hoe ziet hun weekagenda eruit op maandagochtend? Waar verheugen ze zich op? Vandaag duiken we in de week van Hans Dekker, Eigenaar van Byteffekt.

Waarin onderscheiden jullie je?

byteffekt is Fries voor: beeteffect, het effect van beethebben. Wij bedenken, maken en optimaliseren energieke communicatie die raakt, pakt en beweegt. Ons onderscheid zit in de kracht te horen wat er niet gezegd wordt en te lezen tussen de regels door. We stellen vragen die niemand durft te stellen. Daarmee komen we tot een marketing- en communicatiecampagne die als gegoten zit bij onze opdrachtgever.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Marketing en communicatie zijn altijd in beweging. Die snelle dynamiek en ontwikkelingen vind ik fantastisch, denk aan de mogelijkheden van AI of hoe snel nieuwe social platforms terrein winnen. Het is aan ons om te onderzoeken waarmee onze opdrachtgever een onderscheidende positie kan verwerven in die continu veranderende wereld.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Ik hou er niet van om hoog van de toren te blazen en ik heb zeker geen glazen bol om de toekomst te voorspellen. Over 5 jaar wil ik dat byteffekt nog steeds op zijn eigenwijze, uitdagende en creatieve manier met opdrachtgevers meedenkt. Dan zijn we nog steeds wie we nu zijn, nuchter en energiek, maar dan met 5 jaar meer ervaring, skills en kennis. Ook dan onderscheiden we onszelf vanuit onze eigen kracht. Die authenticiteit is belangrijk, voor onszelf, maar dat is ook wat we belangrijk vinden en centraal stellen bij onze opdrachtgevers.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

De campagne-evaluatie met opdrachtgever McCain Foodservice.

En waarom?

We hebben een nieuw product (Veggie Fries, groentefriet) geïntroduceerd in Nederland, België, Denemarken, Zweden en Finland. De campagne heeft geweldige cijfers behaald op de punten bereik, websitebezoekers en leadconversie. Zo’n campagne doorspreken, de resultaten doornemen, maar ook kritisch kijken naar optimalisatiepunten: daar word ik altijd erg enthousiast van.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

De missie, visie en strategie van een bedrijf of merk worden steeds belangrijker in de communicatie. Onderwerpen als wat doe je lokaal, wat doe je voor de wereld, wat draag je bij en wat maakt je uniek, vormen het uitgangspunt. Sterker nog, het zou de basis moeten zijn voor je communicatieconcept. Keep it simple, stupid. Hoe beschrijft een ander jouw merk in 1 of 2 zinnen? Dát is de kern van jouw marketing en communicatie.

Vergelijkbare berichten