De week van Hessel Meijer (Driffen)

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Hessel Meijer, eigenaar van Driffen. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Driffen onderscheidt zich doordat wij een sterke focus hebben op een enkele branche: de sport. En doordat we hierin misschien een beetje doorslaan, begrijpen we de sport en de sporters zodat we precies én pro-actief ontzorgen waar dit nodig is. We staan dicht bij onze klanten waardoor dezelfde mindset ook doorvloeit in onze organisatie: altijd willen verbeteren, discipline, waar nodig door muren heen breken maar bovenal: passie. Bij ons bestaat 9 tot 5 niet, simpelweg omdat dit in de sport ook niet bestaat. Ons jaar bestaat niet uit weken, weekenden of dagen maar uit (sport)events. Zodoende zijn we eigenlijk altijd in sync met onze klanten en kunnen we hen optimaal bedienen met de juiste focus.

Dit stroomt tevens door in het verbinden van het bedrijfsleven met de sport. We worden steeds vaker ingezet als tussenpartij omdat we zowel de sport(er) begrijpen als de wereld van content. Aan de ene kant bewaken we persoonlijkheden terwijl aan de andere kant de boodschap of product op een vette manier wordt ‘verkocht’.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

De sport an sich is een enorm interessante wereld. Iedere ondernemer kan hiervan leren en ik zou ook iedereen aanbevelen hier meer naar te kijken. De snelheid en het onbekende wat iedere sporter/sport met zich meebrengt haalt in mij het beste naar boven. Saai is het daardoor nooit, al kan het ook enorm stressvol zijn en veel van je vragen. Of het nou de sporters zelf zijn of de mensen die werkzaam zijn in die wereld, ze hebben allen een enorme passie als fundament. Eigenlijk zijn ze allemaal een beetje gek. En ik werk graag samen met gedreven gekkies.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Over 5 jaar werken wij in Amerika voor een van de grote sportteams daar. Je mag me over 5 jaar bellen om me hierover te interviewen in het stadion in Amerika.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Iedere afspraak is voor mij hetzelfde en even leuk. Of het nou een jong talent of lokale ondernemer is of een internationale topsporter of multinational. Het blijven allemaal mensen en mijn focus ligt altijd op het zoeken naar de verbinding. Wat dat betreft is voor mij dus overal hetzelfde te halen. Komende week heeft daarom alleen maar interessante afspraken. Luxe.

Ik kijk meer uit naar alle evenementen die dit jaar weer gaan plaatsvinden en waar wij als Driffen ons steentje aan bijdragen met vette content. Samen die impact maken voor de fans en ons werk in actie zien maakt mij een blij man.

En waarom?

Dit vraagt mijn zoontje van 2 en een half ook de hele tijd: “wajom dan?”. Ik vind dit altijd een enorm lastige vraag zowel van jou als van mijn zoontje. Ik ben iemand die meer functioneert vanuit gevoel dan vanuit rede. Mijn kompaan is de waarom persoon, laat mij maar gewoon doen voordat de waarom vraag opkomt haha!

Er is in ieder geval niets mooiers dan het effect van de sport bij mensen te ervaren en jeugdhelden als Jenson Button, Travis Pastrana of Jos Verstappen ons werk te zien gebruiken.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Een heb ik al gegeven: laat je inspireren door de sport en de sporters. Voor dat ene procentje dat jij meer geeft zijn er duizenden die dit niet doen en waar jij dus je voorsprong op pakt. Maar doe het voor jezelf; de concurrentie heeft geen invloed op jouw prestaties.

Daarnaast: betrek de jongere generaties. Ik hoor vaak van andere ondernemers dat ze het zo moeilijk vinden om jong personeel aan zich te binden, en nou wil ik niet zeggen dat ik het wiel heb uitgevonden, maar ik vind dat je dit zelf in de hand hebt door te luisteren en kijken naar de veranderende behoeftes van nieuwe generaties. Iedere organisatie is in staat hierin te bewegen.

Vergelijkbare berichten