Het werk voor een ondernemer gaat altijd door. Maar toch, die maandag is wel een belangrijke dag. Het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Welke ambities hebben ondernemers? Hoe ziet hun weekagenda eruit op maandagochtend? Waar verheugen ze zich op? Vandaag duiken we in de week vanHylke Bosma, hoofd marketing bij Startel.
Naam: Hylke Bosma
Bedrijf: Startel
Functie: Hoofd Marketing
Geboortedatum: 01-10-1999
Geboorteplaats: Groningen
Hobbys’: Reizen, Sporten, festival op z’n tijd
Website: https://www.startel.nl
Waarin onderscheiden jullie je?
Als Hoofd Marketing bij Startel ben ik verantwoordelijk voor het vormgeven en aansturen van het marketing- en communicatiedomein. Ik ontwikkel strategische plannen om de zichtbaarheid en merkbeleving van Startel te versterken en leid de uitvoering hiervan, zowel online als offline. In alles wat we doen staat de klantbeleving centraal.
We zijn misschien (nog) niet de grootste IT-opleider van Nederland, maar wél de meest persoonlijke. Juist daarin onderscheiden we ons. We kennen onze cursisten, denken actief met ze mee en zorgen voor een leeromgeving waarin men zich daadwerkelijk gehoord en ondersteund voelt. Die aanpak werkt. Wie eenmaal bij ons traint, blijft terugkomen. Deze benadering blijkt effectief. We zien steeds vaker dat mensen uit de randstad de moeite nemen om naar ons in het noorden te komen, puur vanwege die persoonlijke benadering.
Dat vertrouwen weerspiegelt zich ook in onze klantwaarderingen. Met de meeste Google-reviews binnen de Nederlandse IT-opleidingssector én een gemiddelde beoordeling van 9,6. Dit bevestigt ons succes. Zeker in een regio waar men bekendstaat om nuchterheid en kritische evaluatie, is dat een prestatie waar we trots op zijn.
Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?
De diversiteit en vrijheid. Het ene moment zit ik aan tafel met een partner om het nieuwe uiterlijk van onze website vorm te geven. Het volgende moment werk ik samen met een externe partij uit Rotterdam aan een nieuwe advertisingcampagne. Juist die afwisseling, het contact met uiteenlopende professionals en de ruimte om mijn creativiteit kwijt te kunnen, maakt dit werk bijzonder waardevol.
In deze functie heb ik geleerd hoe belangrijk het is om te vertrouwen op je eigen kracht. Maak gebruik van die vrijheid, volg je intuïtie en laat je niet te veel leiden door wat anderen doen. We zijn een relatief jong team. Misschien hebben we niet allemaal tientallen jaren ervaring, maar wat we doen werkt. Dit blijkt uit de groei die we als organisatie doormaken en de reacties die wij krijgen van onze cursisten.
Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?
Ik kan inmiddels met volle overtuiging zeggen dat wij behoren tot de beste IT-opleiders van Nederland. Of we binnen vijf jaar ook de grootste zullen zijn? Dat laat ik in het midden. Onze focus ligt daar op dit moment ook niet. Voor mij draait groei niet uitsluitend om cijfers, maar vooral om impact.
Dat neemt niet weg dat de ambities groot zijn. Met de energie binnen ons team en de ontwikkeling die we nu doormaken, geloof ik dat we nog veel verder kunnen groeien. Iedereen in Noord-Nederland zou ons moeten kennen. En als het aan mij ligt, ook de rest van Nederland.
Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?
Een afspraak met de penningmeesters van RTC Noord Atletiek om mogelijke sponsoring te bespreken.
En waarom?
Omdat het een kans is om iets terug te geven aan de regio waarin wij als organisatie diepgeworteld zijn.
Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?
Omarm de vrijheid die je in je functie krijgt. En laat zien waarom je die verdient. Durf je eigen ideeën te volgen en denk buiten de gebaande paden. Juist daarin zit jouw onderscheidend vermogen.