De week van Marrit Nijboer (Studio Nij)

Waarin onderscheiden jullie je?

Contentmarketing is een tijdrovende klus. Ik hoor vaak van ondernemers dat ze al een tijd niet meer naar hun website hebben gekeken, dat regelmatig een bericht op social media plaatsen erbij in schiet, om nog maar niet te spreken over het versturen van een nieuwsbrief. Het kost ze te veel tijd en vaak ontbreekt een doordachte strategie om deze middelen voor hun organisatie te laten werken.

‘Ontzorgen’ vind ik een modewoord dat iedereen te pas en te onpas in de mond neemt. Toch is het wat ik doe. Ik help ondernemers om de zichtbaarheid van hun bedrijf te vergroten. Niet als een snelle ‘reclame-dame’ maar door oprecht met ondernemers samen te werken zodat zij relaxt verder kunnen met hun kernactiviteiten.

“Met jou samenwerken voelt als samenwerken met een collega,” dit mooie compliment kreeg ik laatst van een klant. En dit is ook precies hoe ik wil ondernemen: vanuit een stuk betrokkenheid naar mijn klanten. Ik luister naar ondernemers en breng ruim 15 jaar ervaring mee aan tafel.

Een bedrijf hoeft mij niet te vragen om zomaar zijn social media te beheren. Want lukraak schieten met berichten heeft geen zin. Een samenwerking begint met een doordachte strategie. Vanuit de kracht van de organisatie laat ik bedrijven uitdragen wie ze zijn, hoe ze werken en vooral waar ze voor staan.

Dit vertaal ik naar krachtige (SEO) teksten en beelden voor websites, blogs, social media, nieuwsbrieven etc. Het verhaal van een bedrijf mag gehoord worden door hun doelgroep en ideale klanten. Als een bedrijf helder heeft waar het voor staat is het eenvoudiger om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten als ambassadeurs voor de organisatie te laten werken.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Als creatieveling vind ik niets mooier dan dat een krachtige strategie samen komt met pakkende teksten en beelden. Dat ik op die manier het verhaal van een onderneming mag vertellen vind ik het mooiste van mijn vak. Een verhaal dat de identiteit van de onderneming weerspiegelt daar maak je mij blij mee. Vaak zit dit verhaal in de kern verstopt. Ik hoor ondernemers zeggen: “het is allemaal toch niet zo bijzonder wat ik doe?” Juist door het stellen van de juiste vragen weet ik hun onderscheidend vermogen naar boven te brengen. Dit geeft een kick! Hiermee gaat een bedrijf de doelgroep en fijne klanten op een natuurlijke manier aantrekken, zonder opzichtig reclamepraat.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Over 5 jaar kent heel Friesland mijn bedrijf Studio Nij als dé specialist op het gebied van Contentmarketing. Contentmarketing is een groeiend vak en het zal zich de komende jaren alleen maar verder ontwikkelen. De online beleving van de klant komt meer en meer centraal te staan. Ik help mijn klanten om dit te realiseren. Steeds meer bedrijven zullen de kansen van contentmarketing zien en dit oppakken. Ook Google waardeert relevante content met betere zoekresultaten. Goed geschreven artikelen en blogs worden nog belangrijker. Ik coach al medewerkers die zelf aan de slag gaan met hun social media en contentmarketing. Mijn kennis overdragen en anderen inspireren doe ik graag. Dit wil ik het komende jaar verder uitbreiden, ook online.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

De afspraak voor deze week waar ik enorm veel zin in heb, is een afspraak met een nieuwe klant. We hebben al een kick-off met strategie sessie gehad. Nu mag ik los met de nieuwe website. Ik verzorg de vormgeving, schrijf alle teksten en binnenkort doe ik ook de fotoshoot op een hele mooie locatie.

En waarom?

Alle disciplines die ik met Studio Nij aanbied komen voor deze klant samen. Met de website zetten we een basis neer om vanuit verder te werken richting social media, blogs en digitale nieuwsbrieven.

Delen via

Vergelijkbare berichten