De week van Pim Balkestein (TEAM – Live your brand)

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Pim Balkestein, eindbaas bij TEAM – Live your brand. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Het is te lezen op de ramen van ons kantoorpand als je vanaf de A32 naar het Abe Lenstra Stadion rijdt: wij zijn er voor sterke merken … en zij die dat willen worden. Dat betekent dat we nét dat stapje verder willen zetten dan een traditioneel communicatiebureau. We zijn er voor organisaties en ondernemingen die trouw willen blijven aan hun eigen identiteit, maar óók naar een hoger niveau willen stijgen. We hebben alles in huis om dat waar te maken: slimme campagnemakers, grafische talenten, website-ontwikkelaars en content creators.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Mijn loopbaan is er een van twee paden. Na een carrière als profvoetballer bij onder meer Ipswich Town, Brentford en VVV-Venlo ben ik als salesdirecteur van communicatieplatform Bundeling de zakelijke wereld ingerold. Daar heb ik ontdekt waar ik echt van kan genieten: zien dat wat je verkoopt meerwaarde biedt voor je klanten. Een tevreden klant is het beste compliment. Dat ervaarde ik al bij Bundeling, waar we uitgroeiden tot de wereldwijde marktleider op het gebied van B2B-communicatie bij sportclubs – en dat hoop ik bij TEAM door te zetten. Sinds 1 juli vorm ik daar samen met mijn zwager Martin van der Meulen en zus Chantal Balkestein de directie.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

TEAM is een familiebedrijf, en daar ben ik ontzettend trots op! Dit brengt een enorme drive, dynamiek, betrokkenheid en loyaliteit met zich mee. Dat gevoel wil ik vasthouden, dan volgt de rest vanzelf.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Komende donderdag ga ik met onze strateeg Mike om de tafel zitten om het communicatieplan dat we onlangs voor Friesland Lease hebben ontworpen smoel te geven. Hoe gaan we onze papieren ideeën omzetten in concrete catchy content? Ik kijk er echt naar uit om onze creativiteit in de praktijk te brengen en uiteindelijk ook impact te zien maken.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Je medewerkers en je klanten vormen de bouwstenen van je organisatie. Zonder die twee valt het als een kaartenhuis in elkaar, dus zorg ervoor dat je dáár je energie in steekt. Al het andere is, goed beschouwd, bijzaak.

Vergelijkbare berichten