De week van Ria de Jong

april 25, 2019

Waarin onderscheiden jullie je?

Als communicatiebureau vinden we het belangrijk dat onze opdrachten maatschappelijk waarde hebben. Wij kijken daarom altijd eerst kritisch naar de organisatie en het doel, voordat we een klus aannemen. Wij willen onze klanten helpen om met rake communicatie bij te dragen aan fijn wonen, werken en reizen in de bovenste helft van Nederland. Hierbij is niet alleen onze klant zelf, maar juist ‘de klant van de klant’ een belangrijk uitgangspunt. Bijvoorbeeld inwoners van een gemeente, studenten van een hogeschool of huurders van een woningcorporatie. We kruipen in de huid van verschillende doelgroepen om ze te kunnen raken. Dat doen we nooit alleen, maar samen met de klant.

Want ‘samen zijn we beter’.

Wat vind jij als ondernemende adviseur het mooiste van je vak?

Ik kan niet één ding noemen dat ik het mooiste vind. Persoonlijk houd ik van de afwisseling, het bouwen aan doelstellingen, samenwerken en steeds weer gaan voor het beste resultaat. Dat doen we met een team door altijd kritisch te blijven en ook die kritische vragen te blijven stellen. Dat is op het moment zelf soms best wel eens lastig, maar juist die lastige vragen geven focus en bewustwording. Of bevestiging. Waarom doe je wat je doet en klopt dat nog wel? Vaak zie je dat de kritische vragen juist inzicht geven, ook bij de opdrachtgever zelf. En de basis leggen voor een goede samenwerking. Daar word ik dus blij van!

Waar wil Vonc over 5 jaar na nu staan?
Vonc wil hét communicatiebureau in Noord-Oost Nederland zijn voor opdrachtgevers die er toe doen in de maatschappij. Dit bereiken we door steeds meer vanuit onderzoek, strategie en concept verschillende doelgroepen te raken. We zijn een open en lerende organisatie waarbij samenwerking binnen en buiten de kantoormuren centraal staat. Dit maakt ons werk niet alleen beter, maar ook een stuk leuker.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Komende week spreken we met de opdrachtgever een campagne door waarbij we ons niet gaan focussen op het brede publiek, maar ons gaan richten op zogenaamde ‘mentalities’ met eigen interesses, waarden, mediagebruik etcetera. Hiermee kruipen we beter in de huid van de doelgroep. Met een eigen boodschap, aanpak en kanalen brengen we relevantie aan. Het is leuk om te zien hoe dit steeds meer gaat leven en vorm krijgt. En vooral ook hoe we dit samen met de klant doen.


Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?
Durf te kiezen! Vaak zie je dat ondernemers het lastig vinden om te kiezen. Qua doelgroep, qua positionering, qua boodschap. Het resultaat is vaak juist dat wat je niet wilt: onduidelijkheid. Met kiezen breng je focus en helderheid aan. Waar sta je voor en wat heb je te bieden? Dit zorgt uiteindelijk voor een veel krachtiger boodschap en meer resultaat. Daarnaast zou ik zeggen: wees niet bang om fouten te maken. Probeer uit, ontdek wat het beste werkt of juist niet. Dit levert alleen maar meer inzichten op en je kunt hierdoor sneller inspelen op situaties. En het allerbelangrijkste wat mij betreft is: heb plezier in je werk. Werk hard, maar maak ook veel lol en lach. Dat doe ik iedere dag!

Delen via

Vergelijkbare berichten