Dokkum 3D om meer toeristen te trekken

mei 14, 2009

Het project, een nieuwe vorm van stadspromotie, is indertijd als idee geopperd bij de Fryske Fiersichten, waarin bewoners en organisaties ideeën konden indienen om van het Fryslân in het jaar 2030 een aangename woon-, werk-, en vakantieplek te maken. De toerist kan thuis via Dokkum 3D alvast een kijkje nemen en op die manier worden verleid. Eenmaal zelf in Dokkum krijgen ze informatie over routes, culturele voorstellingen, monumenten of winkels van de stad en de regio Noordoost Friesland (http://www.noordoostfriesland.nl/ ) via een Wifi-systeem aangeboden. Het project, waaraan onder meer Kabel Noord en NOFCOM meewerken, is een proef. Als het een succes blijkt, kan het ook worden toegepast in de elf steden van Fryslân.

De subsidie wordt verstrekt uit het regionaal innovatieprogramma ‘Fryslân Fernijt II’, dat mede mogelijk wordt gemaakt door de Europese Unie (het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland.

Het projectidee is begin 2008 ontstaan. Ytty Goris bezocht met studenten van NOFCOM de winkeliers van de Breedstraten.In deze gesprekken ging het over een nieuwe manier van digitale promotie van de winkelstraat. De winkeliers van De Breedstraten wilden zich graag op een onderscheidende manier presenteren op internet. Uiteindelijk heeft dit idee zich ontwikkeld tot een nieuwe vorm van stadspromotie: Dokkum Online 3D.

Delen via

Vergelijkbare berichten